supermarkten brac

• lavanda

Heeft iemand nog tips voor Brac?? Waar MOETEN we een keer eten?? Waar zitten de iets grotere supermarkten?? Wij zitten in Postira, en ik weet inmiddels dat in Dol een leuk restaurant zit……maar verder?? Wat moeten we echt zien??? (behalve Zlatni Rat)

Alle tips en ervaringen zijn welkom!!!!

• Taita

Grote supermarkten….? In Split….

• lavanda

Hoi,

Nee zo groot hoeft het nou ook weer niet. Vaak heb je van die hele kleine buurtwinkeltjes, maar ik bedoel de iets grotere….

• Marko

Ik zou gewoon alle plaatsjes op Brac een keer aan doen tijdens rondritjes met de auto. Brac heeft geen hitsorische stadjes vergelijkbaar met Hvar of Korcula. Zlatni Rat vond ik tegen vallen, maar volgens de toeristische boekjes blijkbaar toch een must. De weg naar naar Bol is overigens wel de moeite waard. Dol ligt in een apart dal en daar zou ik zeker eens gaan kijken. Ook Skrip is in mijn herinnering een bezoekje waard.

Voor wat betreft een eetadresje: In Bol nabij het Domincaner klooster ligt een restaurant in volgens mij een oude molen. Tenminste enkele jaren geleden. Toen was het eten daar erg goed, evenals de ambiance.

Wat je niet moet doen: vanuit Bol een boottocht naar Jelsa op Hvar maken. Gaat vaak gepaard met onnodig harde muziek.

En met supermarkten hou ik me op vakantie in het geheel niet bezig. Kan ik niets over zeggen.

• lavanda

Okee, dank je wel voor de tips!!

• Carla

Wanneer je op Brač zit mag een bezoek aan Vidova Gora (niet ver van Bol) niet ontbreken. Het is het hoogste punt op het eiland en je hebt er een schitterend uitzicht. Ook de Kroaten zelf gaan daarheen, alleen al vanwege de janjetina die daar in het restaurant geserveerd wordt. Mocht je van janjetina (lamsvlees) houden dan moet je eigenlijk al reserveren voordat je de top beklimt, want anders kom je niet aan bod.

• Carla

Wat de (super)markten betreft. In Postira zelf kun je goed terecht voor je boodschappen. Houd er wel rekening mee dat op de eilanden alles (aanzienlijk) duurder is dan op het vaste land. Dit houdt o.a. verband met de transportkosten.

Mogelijk kom ik je de komende tijd ergens tegen :D, want ik heb nog een bezoekje aan Vidova Gora in de planning zitten. Een inmiddels zwartgeblakerde Nederlandse op een motorscooter met kenteken uit Split, dat ben ik ;)

Wens je alvast een goede reis!

• lavanda

Ik houd zelf niet van lamsvlees, maar het uitzicht wil ik wel zien!!! Schrijf ik ook op mijn lijstje….

Ik zou wel eens peka ispod willen eten. Maar weet niet of dat op Brac ook gemaakt word….en een keer een goede muckalica, die at ik altijd in Ulcinj/Montengro, en ben hem nooit meer zo goed tegengekomen,erg pittig en goed gevuld……Ooooh, daar gaan we weer, het water loopt me nu al in de mond…….En dan een heerlijk ijsje toe……tot slot op het terras aan het water met een glas prosek en nog één en nog één……

• Carla

Op Brač zul je zeker ‘ispod peke’ kunnen eten. Vaak moet je dat van te voren ‘reserveren’. Dit staat dan ook op de menukaart vermeld.

• lavanda

Okee….als je iemand ziet met alleen iets bruine schouders en de rest nog akelig wit…ben ik het!!!!

Veel plezier daar in Split…het is er lekker warm,of niet??