supermarkten brac

• lavanda

Ik weet dat je het moet reserveren omdat het een lange bereidingstijd heeft….wil gewoon geen schnitzels eten..maar iets van het land.En dit heb ik nog nooit gehad….

• Jo

Ik vind dat er heel veel verschil is in de ispod peka die je her en der geserveerd krijgt. De lekkerste hebben we ooit gegeten bij de eigenaren van het apartement waar we verbleven. Met diverse soorten vlees, met uien en papprika's bij. Ook in een restaurant in Novalja (Antika) kon je hem op bestelling zo krijgen. Maar op Cress, in het restaurant in Ljubenice was het enkel aardappelen en (droog) lamsvlees. Wel met rauwe ui bij. Maar helemaal niet lekker zo.

Wat is trouwens muckalica?

Ook inktvis (octopus) zou ik eens willen eten. En dan wel gewone, geen pijlinktvis, die kennen we al. In juni stond er ergens in een restaurant op de kaart, besteld, bleek het kous te zijn. Slaatje dus, met wat azijn/citroen en olie. Wel lekker maar ik had eerlijk gezegd op een warme bereiding gehoopt. Iemand een idee van benaming en waar je 't kan eten?

• lavanda

Muckalica is ook een eenpans-stoofgerecht.Met vlees, aardappelen,ui, paprika en peper.In Montenegro was het destijds erg pittig,maar met heerlijk mals rundvlees.

Voor de Ispod vraag ik denk ik maar aan de verhuurder van ons appartement….alsik hen kan verstaan,want hij kan geen engels of duits……Maar met handen en voeten moeten we toch een eind komen.

• Carla

Je bedoelt hoogstwaarschijnlijk ‘hobotnica’, Jo. Niet ieder restaurant heeft het op de kaart staan. Persoonlijk vind ik 't het lekkerst in de vorm van een goulash.

• Carla

't Is hier ‘bloedjes’ X(! Vandaag 36 graden Celsius en het zeewater is gewoon lauw. Wanneer je op het strand bent word je constant ‘gedwongen’ het water in te duiken, maar wanneer je écht verkoeling zoekt kun je nog beter onder de ‘koude’ douche op het strand gaan staan. Zoals het er nu naar uitziet moet het de komende twee weken erg warm en droog blijven.

Wanneer ik me op ‘mijn’ strandje in Split bevind zie ik Postira liggen, zal wel naar je wapperen :D. Kijk goed om je heen wanneer je de overvaart van Split naar Brač maakt. Twee weken terug zwommen er een aantal dolfijnen met de boot mee toen we van Split naar Trogir gingen B) (tu).

• lavanda

Oooh wow, Mijn dochter zou helemaal gek worden!! Die zeurt al 10 jaar om dolfijnen!!

Ik wapper terug!!!!!