Veerboot eiland Pag

• Linda

Is de veerboot naar het eiland Pag ook geschikt om met de caravan over te gaan en wat zijn hiervan de kosten en heeft iemand ervaring om eromheen te rijden, We willen naar Novalja.

Vast bedankt voor het antwoorden,

Gr. Linda

• Guido

Is geschikt en voor de SNELSTE route probeer de routeplanner van Michelin eens.

• Norbert HR

Geen probleem om de veerpont te gebruiken, alleen moet je je even afvragen hoe je er wilt komen en waarvan je vandaan komt.

Je kunt via de snelweg tot aan de afslag Zadar en pakt dan meteen de afslag Pag. Dan moet je wel het hele eiland overtuffen, maar geen kosten voor de veerpont.

Je kunt ook de snelweg tot Senj nemen en dan afdalen tot in Senj, vervolgens links af en de kustweg volgen tot de veerpont naar Pag. In afstand zal dat veel korter zijn, maar of het veel uit gaat maken in tijd betwijfel ik. Je hebt wel een auto nodig met flink wat trekkracht, want er zitten stevige klimpartijen in.

Ik zou die route ook zeker niet op het heetst van de dag doen, dan eindig je geheid met een kokende motor. Ik heb deze route in de zomer vrijwel dagelijks met een vrachtwagen gereden en heb ze overal langs de kant van de weg zien staan.

De weg zelf is niet al te druk, dus dat is weer een plus.

• Jo

Wij hebben betaald:

Auto met chauffeur: 94 kuna

Extra passagier: 16 kuna

Vouwwagen: 54 kuna

Totaal dus 164 kuna. De caravan zal iets duurder zijn, een grotere auto dan de onze ook. De prijslijst vind je hier: http://www.jadrolinija.hr/pdfs/rijeka.01.06.pdf

Wat het vermogen betreft: wij hebben het traject gereden met een Dacia Logan CSV (break) met een vouwwagen van zo'n 400kg. De auto heeft een dieselmotor van 1500 cc en een vermogen van 70 Pk. Was goed te doen. De auto was trouwens ook goed geladen want we sleuren een elektrische rolstoel van zo'n 100 kg mee. Plus onze bagage van 2 personen, natuurlijk.

• Guido

Via de snelweg tot de eerste afrit na de Maslenicabrug is inderdaad niet de kortste maar wel de snelste en rijdt prima.Dit is ook wat Michelin aangeeft.Dat omrijden kost je trouwens ook niets want je hebt geen kosten voor carferry.

• e.j. den hartog

Mijn vraag is of er in Starra Novalja ook Campings aanwezig zijn,zo niet,of er Campings zijn in Novalja.Kunt mij daar een prijs opgaaf over doen toekomen.Met vriendelijke groeten,E.den Hartog.

• Jo

Camping in Novalja: camping Strasko. Op de site staan prijzen. Wij zijn er altijd al geweest in mei, juni of september en betalen dan met CampingCheques €14 per dag voor plaats, 2 personen en wagen. Voor plaatsen met elektriciteit op de plaats zelf wel tijdig reserveren.