Naar Jelsa en Bol vanuit Makarska

• Gert

Weet iemand om hoelaat in Makarska de boot vertrekt op excursie naar Jelsa en Bol en hoelaat je ongeveer terugbent in Makarska?

Ik denk dat er enkele schepen zijn die deze excursie maken, dus er kan wel een beperkt verschil zijn in vertrek- en aankomstijden, maar omdat dit toch een vrij lange uitstap is, denk ik dat de uurregelingen wel in mekaars buurt zullen liggen.

Wij verblijven op 60km van Makarska en ik wil graag inschatten of deze daguitstap haalbaar is qua tijd.

Groetjes,

Gert

• lavanda

Over het algemeen varen de dagtocht-bootjes langs de kust rond 9 uur uit…en dan zijn ze rond 6 uur 's avonds weer terug. Maar ik spreek danniet specifiek voor de bootjes uit Makarska, maar gewoon langs de kust (Rab,Trogir)

Je zou kunnen overwegen om bij een bakker onderweg brood te halen, en dit op de boot op te eten…..dan hoef je niet voor dag en dauw op…Als je vanuit de richting Dubrovnik komt, zou je ook nog kunnen overwegen om met eigen auto naar Hvar te gaan.De overtocht is volgens mij niet zo heel duur, en je kunt het hele eiland bekijken.

Overigens kun je ook een overtocht maken van makarska naar Sumartin op Brac. Maar dan is de overtocht met auto al gauw 25-30 euro voor een enkele reis….