supermarkten Rabac

• Marcel ud Betuwe

Ja mensen,tis bijna zover.

a.s vrijdag gaan we rijden….nu is mijn vraag;zijn op zondagen de winkels,supermarkten open?

Willen zo weinig mogenlijk spul van hier meenemen hooguit het hoognodige.(ik heb het dan over de dagelijkse boodschappen)De rest willen we gewoon ter plaatse kopen.Scheelt een vracht ruimte in de auto en qua prijs maakt het ook bijna niks uit.

Ik hoor het wel.

Groetjes Marcel

• Guido

Vorige maand,meen ik,is besloten dat winkels op zondag open MOGEN zijn.Wie van de teruggekeerden heeft daar al iets van gemerkt?

• Jo

De supermarkten op camping Strasko in Novalja, Pag waren op zondag gewoon open de eerste helft van juni. En de ene is een Konzum, dus geen plaatselijk handelaartje.

• JaPa :o)

Marcel,

Open onderstaande link:

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/897119/2009/06/19/Kroatische-winkels-mogen-opnieuw-openen-op-zondag.dhtml

JaPa.

• Guido

Hallo,Jo,weet je ook hoe het zit met winkels buiten de supermarkt?Pas half juni ll. is in Zagreb het besluit genomen om op zondag niet te moeten sluiten..(info van Hans op www.kroatie.org.)

• Guido

Jo,de bedoeling van mijn vraag is in hoe ver er dan ook door de meeste winkels gebruik gemaakt wordt van de

nieuwe regeling?

• Jo

'k Heb er eerlijk gezegd niet op gelet. 'k Weet zelfs niet meer of ik op zondag buiten de camping geweest ben.

• Guido

Dacht ik ook wel zo'n beetje maar Carla zal in Split wel gemerkt hebben in hoe ver Warenhuizen-supermarkten en gewone winkeltjes gebruik maken van de nieuwe regeling.Ik ga er ook van uit dat campingwinkels op privé terrein liggen en niet zozeer aan de sluitingsregel gebonden waren maar met campings heb ik weinig ervaring.

• Rina Zwanenburg

Hallo Marcel,

Hier een berichtje van mij, net terug vanuit Rabac ;-)

Er is op de camping Oliva 1 supermarktje maar klein en duur!

Op loopafstand aan de boulevard 1 grotere winkel gewone prijzen , goedkoper dan hier :-)

Maar….

In Labin, 5 minuten rijden met de auto, ook lekker even in de airco, heb je 3 grote supermarkten vanaf de camping gezien in volgorde

Lidl super groot en voordelig! gewoon ook merken te krijgen zoals coca cola etc, ook sterke dranken etc, goedkoper dan hier! Neem alleen zelf hagelslag mee want dat kennen ze daar niet.

Mecator iets verder doorrijden langs de Lidl, aardige grote supermarkt, daarbij zitten ook Intersport, juwelier en een kledingzaakje

Prodine, grote supermarkt waar ze echt van alles hebben, ligt verderop ongeveer 7 minuten van de camping af aan dezelfde weg als de lidle en de mecator

alles te koop

Alle supermarkten zijn op zondag open en door de weeks tot 21.00 uur, Lidl zelfs tot 22.00 uur

De diverse winkeltjes aan de boulevard ook op zondag.

groetjes Rina

ps in de grotere steden hebben ze mega mecatorwinkels ala maxis vroeger, wij zijn op zondag naar pula geweest en dan rij je er langs, misschien een tip

• Marcel ud Betuwe

Hoi Rina,

bedankt voor je info,de rest natuurlijk ook hoor!!

Gaan vanacht rond 4 uur rijden en willen morgenavond ergens in Slovenie overnachten.

Hebben er zin in.Parasolletje ligt ook al klaar,partytent had ik net te weinig ruimte voor!

Zogauw we weer terug zijn zal ik mijn verhaal hier neerknallen.Voor de rest voor diegene die nog moeten gaan;een hele fijne en veilig vakantie gewenst.

Gr Marcel