pakje versturen vanuit Kroatie

• digioma

Als wij op vakantie zijn in Kroatie, is mijn schoondochter jarig en vaak sturen wij vanuit het land waar we ons bevinden en pakketje met allerlei kleine dingen, maar we hebben de laatste jaren steeds problemen met het verzenden hiervan of het komt na maanden weer terug omdat er een poststicker over het adres was heengeplakt(gebeurde in Frankrijk), of het komt gewoon niet aan en bij verzendeing naar Italie hebben we meegemaakt dat het pakketje was opengemaakt. Hoe is de postverzending vanuit Kroatie naar Nederland, betrouwbaar en komt het goed over en hoeveel dagen doet de post erover om het in Nederland te bezorgen? Is er iemand hier die mij dat kan vertellen? Wij versturen geen waardevolle spullen, het gaat meer om een aardigheidje en het verzenden moet betaalbaar zijn dus.

Dineke

• Guido

Met het versturen van pakjes van uit Nederland heb ik slechte ervaringen.

• Guido

En ik vermoed dus dat het van uit Kroatië ook niet altijd verloopt zoals het hoort en dit ondanks de niet ter zake doende aardappels van de olijke(denkt hij zelf wel) Jean Paul.

• jean paul

ik heb diverse malen een pakketje verstuurd uit kroatie naar nederland.

plak er een luchtvracht sticker (“par avion”) op, zet op de buitenkant wat er in zit en na +/- 1 week is het op de plaats van bestemming.

en guy, als je vermoedens nergens op zijn gebaseerd, kun je je antwoord beter achterwege laten.

jouw antwoord heeft evenveel waarde als mijn antwoord over de aardappels en doet dus ook niet ter zake.

• Guido

Jean paul,ik hoef je toch niet steeds tekst en uitleg te geven.Als ik een mededeling doe heb ik daar ervaring mee.Ga daar dus maar van uit in het vervolg en hou het bij de aardappelen van je vrouw . Laat ieder in zijn waarde op dit forum.Voor deze keer dan;2x is het fout gegaan met een pakje van uit België verstuurd.Het ene kwam helemaal niet aan,het ander wel maar LEEG.Met brieven gaat het ook soms mis:komen zeer laat aan of zijn geopend.Iets wat je beter niet moet doen is geld in een brief versturen.Maar goed,ik stopte eens een briefje van 100 kuna tussen een verjaardagskaart.Voor zo'n klein bedrag kan ik mij geen bult vallen dacht ik.De goed dichtgeplakte, stevige, roodgekleurde envelop met kaart kwam wel aan maar geopend en zonder de 100 kuna.

Of het nu wel of niet verstandig is om per brief wat geld te versturen doet niets af van het feit dat men soms gewoon brieven opend als men het vermoeden heeft dat er geld in zou kunnen zitten.Dit zijn persoonlijke ervaringen.Over andere minder goede ervaringen die ik van anderen heb vernomen heb ik het niet en gelukkig gaat het niet altijd fout.

• jean paul

maar guy, als je het bericht nog eens secuur leest zul je zien dat de vraag ging over het sturen van een pakketje van Kroatië naar Nederland.

jouw ervaring met het sturen van post van belgië naar kroatië doet helemaal niet ter zake.

misschien zijn jouw negatieve ervaringen wel te wijten aan de belgische posterijen?

• jean paul

“Als je een beetje je hersens laat werken gaat het in feite over de behandeling van de post BINNEN Kroatië.”

?

“Als ik een mededeling doe heb ik daar ervaring mee.”

maar je hebt geen ervaring met het versturen van pakjes uit kroatië.

doe dan ook geen mededeling.

“Geef gewoon info over onderwerpen en onthou je van kritiek op de persoon.”

het onderwerp is “Pakjes versturen vanuit Kroatië”.

I rest my case.

sorry dat ik je guy noem maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat “guy” sinds de nieuwe lay-out “guido” is.

• Guido

Sorry,op zulke hersenkronkels heb ik geen antwoord.Hoe zou jij trouwens weten of ik wel of geen pakjes of brieven van uit Hr. heb verstuurd?.Nogmaals:speel niet op de persoon en hou je aan de regels van dit forum.Hier hou ik het er maar bij want dit is niet leuk meer voor de overige bezoekers van het prikbord.

• jean paul

je hebt wel pakjes en brieven uit kroatie gestuurd?

had dat dan even gezegd.

daar gaat de vraag namelijk over.

• Guido

Toch wil ik dat vraagteken dat je zet bij de post BINNEN kroatië blijkbaar even verduidelijken. In Hr gaat de post naar het buitenland,net zoals hier ,meestal de brievenbus in,wordt opgehaald,gesorteerd en verzonden.Ik denk niet dat uitgaande post aan de grens wordt gekontroleerd.Dat is het eerste trajekt BINNEN Hr. waar het fout kan gaan.Binnenkomende post krijgt grenskontrole en komt dan via plaatselijk postkantoren bij de postbestellers terecht.Dat is dus het andere trajekt waar het BINNEN Hr. fout kan gaan.Op trajekt 2 heb je meer kans dat er iets fout gaat omdat bij de douane pakjes op

inhoud worden onderzocht.