Waarschijnlijk lost de volgende vraag zich vanzelf op, maar als ik de prijzen van diesel bekijk, zie ik 3 soorten….Kan iemand mij vertellen welk soort ik moet hebben??
Voor prijzen kan je kijken op de site van Hans : www.kroatie.org
Ik neem steeds euro-diesel.Volgens mij is net zoals bvb rode(in Hr.blauwe) zoals in België bvb niet toegestaan voor je auto en is die alleen bedoeld voor verwarming of mogelijks ook voor traktoren.Bij kontrole van douane en accijnzen kan het je duur te staan komen.Gewone diesel hoeft trouwens ook geen problemen te geven.
Ongelooflijk verhaaltje,
Onze dochter heeft 5 jaar in Viveiro (Galicië, Spanje) gewoond. Een goede kennis van haar was een Spaanse pompbediende en die vertelde haar dat de duurste diesel eigenlijk de minderwaardigste was, en raadde haar aan steeds de goedkoopste te tanken………….
Zo zie je maar. Ik weet niet hoe het in Kroatië zit, maar kan me best voorstellen dat uit winstbejag de situatie dezelfde is.
M.v.g.
Wiel
Je kan wel gelijk hebben als je het hebt over de Euro en de gewone .Ik heb daar tussenin ook wel eens gewone getankt zonder probleem maar de gekleurde is wettelijk niet toegestaan voor dat doel alhoewel mijn vader destijds het risiko nam en reed op de diesel bestemd voor zijn centrale verwarming.Ze is niet voor niets gekleurd.Alhoewel de kans op kontrole daarop in Hr. niet groot is lijkt mij.Wie weet precies hoe het in Kroatië zit met de daar blauwe diesel.
Hallo ik heb wel een opmerking over Rode diesel die is van de zelfde kwaliteit als de normale diesel echter is de accijns op deze brandstof lager omdat deze in princiepe voor landbouw voertuigen is bestemd.
De rode kleur welke aan de brandstof is toegevoegd om aan te tonen dat je dus accijns ontduikt deze kleurstof blijft lang actief ook als je later weer normale diesel tankt.
Op accijns ontduiken staan hoge boetes en het is niet onwaarshijnlijk dat er nog sporen in de tank zijn achter gebleven na het tanken van de Rode diesel wat hier in nederland met hoge boetes wordt bestaft.
Mijn moraal aan dit verhaal is dan ook bezint eer je begint aan Rode diesel ook al heb je die in Kroatie getankt
Gr Wim
www.dracevac.nl
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?