diesel

• Wiel De Keyser

Ik heb het helemaal niet over de “rode diesel”,maar gewoon over de verschillende soorten diesel aan de pomp. Bij vele tankstations wordt daar (Spanje) de goedkoopste diesel voor motorvoertuigen als de topkwaliteit en dus de duurste verkocht ! Het merk schiet me nu even niet te binnen maar het ging wel over ongeveer de grootste keten tankstations. Eigenlijk is dit pure oplichterij waar de leek niets van merkt, zou dus best kunnen dat dit elders in Europa ook gebeurd……………..

M.v.g.

• baspeels

Goedkope diesel is vaak accijns vrij en wordt daarom vaak gekleurd om te kunnnen herkennen bij controles.

Als er euro diesel aangeboden wordt dan kan je die gewoon het beste tanken. En anders even opletten wat iemand anders tankt met een personen auto.

Tank geen BioDiesel, tenzij je zeker weet dat je auto hier tegen kan. Dit wordt in Duitsland veel aangeboden.

Zonder aanpassing kunnen Nederlandse auto's nog niet tegen Bio Diesel. Zelfs mijn Seat Leon Ecomotive niet.

Ecomotive, Bluemotion, E-Drive zijn geen tover woorden om bio diesel te kunnen tanken.

• grada65@hotmail.com

poeh poeh en dat allemaal voor de goedkoopste diesel zeg

• lavanda

Wow wat een gedoe over een klein vraagje. Wij hebben de gewone diesel getankt, bij Ina 5,65 kuna…..en dat was dan ook de goedkoopste….Overigens zijn er ook pompstations waar geen gewone diesel meer getankt kan worden alleen nog eurodiesel. De rode, biodiesel hebben wij nergens gezien……