koude nachten ?

• digioma

Wij vertrekken binnen enkele dagen naar Rovinj (polari). Maar nu vroeg ik mij af hoe koud de avonden en nachten kunnen zijn?

Kan iemand mij dit vertellen, dan kan ik rekening houden met het aantal lange broeken en evt dikke dekbedden.

Groetjes

• fr8ns

zoals alle vrouwen….ze nemen van alles mee, ja je kunt inderdaad ook lange broek mee nemen en een fleece trui

• Tes

De dikke dekbedden kan je thuis laten hoor, de nachten zijn warm! Erg warm!

Ik lig sóchtends om 07.30 uur al in zee om af te koelen.

Wat lange broeken betreft neem ik er altijd voor ieder één mee, net als één dikke trui, maar niet voor Kroatie hoor, maar voor de doorreislanden. Om een voorbeeld te geven; paar jaar terug in Kroatie 41 graden! En één dag reizen later op de terug weg in oostenrijk 16 graden, dan wil je wel een lange broek. En bijvoorbeeld voor een bezoek aan de grotten in Slovenie daarbinnen wil je je ook wel warm aankleden. Wij hebben verder gelukig nog nooit warm spul nodig gehad in Kroatie. En mocht het onverhoopt daar toch eens nodig zijn; daar hebben ze ook winkels.

Fijne vakantie! Wij vertrekken morgen!

• sabina

Wij komen al jaren op Polari (en andere plaatsen) .

Verleden jaar nooit 's avonds een lange broek aan gehad maar het jaar daarvoor wel!

Meestal is het warm, ook 's nachts. Wij slapen alleen onder een laken met onderhand bereik een

slaapzak als deken. Die heb je af en toe in de vroege ochtend nodig.

Veel plezier op Polari!

• Norbert HR

Het is eigenlijk heel simpel.

Neem gewoon voor de zekerheid 1 set warme kleding mee (per persoon natuurlijk) en je zit altijd goed. Momenteel is het lekker warm, dus zul je het niet nodig hebben, maar volgende week of de week erna kan het wel eens hozen van de regen, koufront erbij en je sterft het af wanneer je geen warme kleding bij je hebt.

De tijd dat je met 100 % zekerheid kon zeggen dat het warm was zijn helaas voorbij. Daarvoor zul je echt naar het Caribisch gebied moeten, daar wordt het nooit kouder dan 24 graden.

• anous

net thuis van polari

en warme nachten gehad! zeg gerust plak nachten…benauwd!

welgeteld 1 avond gehad dat ik een lange broek aan heb gehad..en dat van de 3 weken

• miep

Wij gaan over 2 weken (naar Cres) en neem 1 vest en 1 joggingbroekje mee. Afgelopen twee jaar op Krk geweest, ook laatste weken augustus en echt wel vaak nodig gehad ‘s avonds, als we lekker voor de tent zaten. ’s Nachts gewoon lekker onder het dekbedje (ponnetje aan), maar 'sochtends om 8:00 uur alweer in de zee ivm het zonnetje (heerlijk hoor).

Wij stonden overigens wel onder de bomen, wat redelijk koel was overdag, dus ‘s avonds koeler, want als we ’s avonds gingen uiteten of het stadje in, dan konden we gewoon in korte broek. (Vestje mee voor de wind in de haven)

• Norbert HR

Anous,

Het feit dat jullie toevallig geen warme kleding nodig hebben gehad is geen garantie dat iemand die later komt dat ook niet nodig heeft.

Ik snap eerlijk gezegd dit soort vragen niet zo goed. Dan probeer ik me in te denken wat de vragensteller dan zou willen doen ?

Alle warme kleding thuislaten en vervolgens hier slecht weer tegenkomen, om dan te zeggen………maar op het prikbord zeiden ze dat ik geen warme kleding nodig had !

Ik ben de hele wereld over gereisd en alleen op plekken waar het klimaat altijd koud of warm is laat ik bepaalde kleding (winter of zomer) thuis. In alle andere gevallen neem ik altijd iets mee voor de zekerheid, want vergeet niet dat het lastig winterkleding kopen is in de zomer. De meeste winkels verkopen immers alleen zomerkleding.

• Esther

Ik begrijp de discussie niet je bertrekt vanuit NEDERLAND dan heb je toch al een lange broek aan ? Het is hier nu maar 18 graden…

Neem voor de zekerheid ook handschoen, muts en sjaal mee. Zit je altijd goed. Oh ja en de snowboots ;-)

• anous

norbert,

dat hoor je mij ook niet zeggen dat een ander dat niet nodig heeft. ik heb enkel gezegd dat wij het welgeteld 1x nodig hebben gehad.

wij komen al jaaaaaaaaaren in istrie….en de keren dat je een lange broek en trui aan moet is echt op 1 hand te tellen hoor.

het is echt niet meer zoals ‘vroeger’ dat de avonden koud waren…..

sinds 2002 zeker hebben wij niet vaker dan max 3x een lange broek/trui uit de kast moeten trekken.

mijn inziens is het echt genoeg om 1 trui/vest en 1 lange broek mee te nemen.

enneh wasmachines kennen ze ook in kroatie…..