gasfles huren/kopen bijela uvala

• kim

Hallo,

volgende week gaan wij richting kroatie maar ik zou graag willen weten of je op de camping bijela uvala (of in een winkel in de buurt) gasflessen kunt kopen of huren voor 2 weekjes…..? Zo'ja enig idee wat de kosten hiervan zijn?

als we zelf geen gasfles mee hoeven te nemen scheelt dit weer met ruimte (en veiligheid) in de auto!

alvast bedankt

groetjes kim

• Anita Brouwer

Goedemorgen,

Ik weet dat er een vulstation is net na de slagboom. Dus vermoed dat je er ook kunt kopen, maar zeker weten doe ik het niet. Misschien dat een ander een duidelijker antwoord heeft.

Fijne vakantie op Bijela!!

Anita

• fr8ns

kim

hoe vaak gebruik je de gas fles?

is het een 1malig, koop dan een koffertje gas, daar zit in een brander, met een gas flesje verpakt in een koffertje, stabiel en makkelijk neer te zetten

te koop bij de blokker , camping winkel of de zwarte markt in utrecht, beverwijk etc.

zo n grote losse fles is ook veilig, maar neemt inderdaad ruimte in beslag

en het is de vraag of ze het voor 2 weken verhuren

• Norbert HR

Gasflessen worden doorgaans niet verhuurd. Hier koopt iedereen een eigen fles (paar honderd Kuna per stuk) en dan kun je bij de benzine stations of de ‘Plinara’s' (bedrijven die gas leveren) de lege fles omruilen voor een volle.

Misschien dat er ergens op een camping een slimmerik zit die gasflessen verhuurd, maar ik heb er nog nooit van gehoord.

• Jo

In België werkt het nochtans ook zo, hoor. Je koopt je gasfles niet, je betaalt een borg.

• jean paul

die borg is natuurlijk een verkapte koopsom.

als je je gekochte fles verkoopt krijg je het aankoopbedrag terug.

of als je je fles inlevert krijg je je borg terug.

bij huur wordt het natuurlijk lastig.

als je hem kan huren voor bv 50 kuna (koopprijs 200 kuna) kan je hem natuurlijk zelf verkopen voor 200 kuna.

zou slim zijn als er een “verhuurder” zou zijn die hem verhuurt voor 200 kuna en 150 terugbetaalt als je hem terugbrengt.

• heleen sonnemans

Hallo,

Ik weet dat er in porec een vulstation is, waar je ze ook kan kopen een grote

kost 350 kuna, en het vullen kost 70 kuna.Ze hebben ook kleine flessen , die gebruiken wij op de boot maar daar weet ik de prijs niet van want die hebben we uit Nl meegebracht en laten we vullen voor 35 kuna.

maar konzum heeft flesjes campinggas te koop.

Huren zie je hier niet.

groetjes heleen