Norbert

• Gerda_

We zijn weer terug in Nederland na een dramatische terug reis …. in al die jaren nog nooit zoveel file en ongelukken gezien onderweg … gaan wij bewust in de nacht van Do op Vrij rijden om dit soort leed te voorkomen lijkt het op vrijdag middag wel of de ### is uitgebroken in Duitsland….. ruim 20 uur over de terugreis gedaan :?

En dan het weer …. wij rijden s´nachts om 4 uur uit pula weg met 26 graden ….. komen we in Ooostenrijk ergens bij Villach voor een ontbijtje ….. was het daar 19 graden bbbrrr ;)

Maar wat hebben we weer een leuke avond gehad he …

We hebben de dag na ons *feestje* alle restjes opgegeten bij het water dus ook jou Quiche ….. maar bij thuis komst in Nederland bij het uitpakken van de tassen …… vind ik hier een bakblik die niet van mij is :S

Ik bewaar m gewoon voor volgend jaar ….. ik ga ervan uit dat je er dan weer bent en weer een avond met ons door brengt ! :P

Dovidenja

• Norbert HR

Och ja, het bakblik ! Helemaal vergeten, maar maakt niet uit, kan ik hier zo weer nieuw kopen en is inderdaad een goede reden om er volgend jaar weer te zijn.

20 uur over de thuisreis is niet misselijk, daar wordt je niet vrolijk van, ben je bijna weer toe aan een nieuwe vakantie om bij te komen !

Het was, zoals gewoonlijk, zeer gezellig en zou me niets verbazen wanneer andere forumleden zoiets krijgen van: ‘Hé, daar willen we ook bij zijn’ ! Krijgen we dadelijk nog een Forum reunie in Kroatië.

Hoop wel dat ik tegen die tijd een baan heb gevonden !

Tot volgend jaar !

• robertmattie

Sommige mensen kunnen wel 24 uur of meer achter het stuur zitten om een rit te volbrengen.

Zelfs al wordt er met 2 of meer bestuurders gereden…..ik moet er niet aan denken!!

Zelf vind ik dit niet zo verstandig en zeg altijd dat dit verkeerde gierigheid is.

Neem gewoon om de 700 á 800 km een overnachting en doe er een vakantiedag langer over.

Ons hebben ze ook wel eens voor gek gehouden omdat we er drie dagen over deden om in de buurt van Dubrovnik te komen.

Maar….we kwamen wel uitgerust aan en hadden veel gezien onderweg wat een ander nog nooit gezien had.

Evenwel toch succes voor hen die dit kunnen maar soms wel een gevaar zijn voor een ander.

• rebas

Het is veel veiliger om een nachtje slapen onderweg en dan verder te rijden.

Kom je uiteraard beter uitgrust op je bestemming.

Zo je aan een stuk 1500 tot 1800 km rijdt,zelfs met 2 rijders heb je een dag nodig om te recuperen.

Dus een dag vakantie naar de knoppen.

Ik ben vanuit Belgie naar Zadar gereden,1500 km in 2 dagen.

Het was weer een poosje geleden dat ik nog eens in Kroatie was en naar de slechte ervaringen van sommige had ik een beetje schrik dat dit voor mij ook het geval zou worden.

Wonder boven wonder,ik heb alleen maar goede ervaringen gehad tijdens mijn verblijf.

Alleen was het een beetje warm voor mijn goesting.

• Sp!n

Doorreis op vrijdag 31/07 om 16u vertrokken. Veel verkeer maar alles ging prima tot op de A10. Vanaf dan hebben we 6 uur in file gestaan voor de Tauerntunnel. In Slovenië en Kroatië ook nog eens 3 uren file. We kwamen na 24 uren pas aan in Umag. Het was zwaar en we waren kapot. Maar nu denken we er eigenlijk niet meer aan.

Terugreis op zaterdag 08/08, vertrokken om 10u in Umag. Eén uurke file in Slovenië, 3 uren aan de Tauerntunnel. Dan nog doorgereden tot in Frasdorf, waar we overnacht hebben. Zondag om 9u vertrokken, net op de A8 was er meteen file. Toen er snelheid kwam in de file gebeurde 3 meter voor onze neus een ongeval bij uitwijkmanoevre met 3 auto's. Zelf even uitgestapt om te helpen maar er waren me al enkele mensen voor. Toen kwamen er enkele Duitsers me vragen of ik de weg wilde vrijmaken en ben ik dan maar doorgereden. De achterbank was ingeklapt (bagage doorgeschoven) en een meisje en tiener zaten klem. Het meisje hebben we er snel uitgekregen, de tiener lieten we over aan de hulpdiensten die er na 4 minuten al waren! De rest van de weg geen probleem meer gehad. Nog 2 uren pauze genomen, om 21u30 veilig thuisgekomen.