Terug uit Rabac

• Marcel ud Betuwe

(td)Zo luitjes daar zijn we weer helaas.Terug vanuit camping Oliva in Rabac.

Na een voortvarende trip van 14 uurtjes(kids hielden heerlijk hun klepjes dicht,en sliepen veel!) kwamen we vrijdagsavond om half 6 al aan bij de camping.Even gemeld bij de receptie en gevraagd(op goed geluk natuurlijk)of er eventueel al een mobile home vrij was.Dit was wel het geval(niet te geloven he,alles zat mee!!)al was het niet onze eigenlijke mobile home(klote woord,hou het wel bij caravan!)maar wat boeit het? We konden er al in……..maarja toen vertelde ze dat het € 114,- kostte voor 1 nacht extra!!Tering dacht ik nog,hadden we voor € 70,- maar dat hotelletje aangedaan die we onderweg net voor Labin hadden gezien.Was geheid goedkoper.

Maar genoeg gemauwd,we deden het toch en om half 9 liepen we heerlijk met zijn viertjes over de boulevard.Heerlijk.En pappa was nog steeds fit…….

Na wat sapjes (biertjes) en limo gekocht te hebben zijn we terug gelopen naar onze caravan.Kids op bed gesietemieterd en pappa en mama zaten heerlijk voor de caravan een lekker sapje te drinken:)-D.Had ik niet moeten doen want toen ging toch aardig het licht uit….

Mama niet blij natuurlijk:D maar goed het was niet anders.

Ik kan er wel een heel verhaal neer gaan kwakken,maar daar heb ik weinig zin.Te mooi weer nu dus heb nog werk te doen in de tuin….(td)

Ik moet zeggen dat het een leuke camping was,Rabac zelf ook een hele mooie plaats maar wij vonden het er niet echt goedkoop.

Een beetje Nederlandse prijzen.Verder adviseer ik mensen die nog naar Oliva gaan;koop niks in de supermarkt van het hotel!!Ze willen daar binnen een jaar miljonair zijn geloof ik.Man wat word je daar afgedroogd.En ze maken veel tel fouten,expres of niet maar het viel wel op dat het veel bij de buitenlanders gebeurde.Dus niet bij de kroaten zelf.Listig he?Even klein voorbeeldje: pakje pampers nr 5 44 stuks 184 kuna!!! Bij de Lidl zelfde pak 78 kuna!!En zo kan ik nog wel ff door gaan.Ga naar de Lidl of Plodine( effe iets verder doorrijden ri Rijeka).Bij de laatste hebben ze een geweldige slagerij!!! Hebben nog nooit zoveel gegrild als daar!

Wat een lekkere lapjes vlees hebben ze daar.Maar ook andere heerlijke dingen,veel vers fruit enzo.Dus ga heerlijk effe Labin in en shop daar de wagen vol.

Vonden het eten bij de camping zelf ook goed.Hadden lekkere maaltijden daar.We hebben geen van alle last gehad van spetter poep!!Hahahaha,sorry maar klinkt zo “lekker”! Terwijl mama toch een maag heeft van “karton”. Zelfs water gedronken uit de kraan en zelfs daar geen last van gehad.Gaven wel de kleine de fles met vers water uit de flessen.

Wel 2 min puntjes die ik wel moet vertellen: het oude toillet gebouw bij de camper stortplaats was echt te lelijk om in te gaan douchen.Oud,verrot en sommige douchkoppen waren al 20 jaar geleden aan vervanging toe geloof ik…

En er werd veel en veel te hard gereden op de camping.Meest door het personeel zelf,op die k*t scooters,en auto's.En de Italianen,ook zo'n heerlijk bagger volk.Ze zeuren wel eens over de Kroaten( wat ik hier wel eens lees) maar kan je vertellen dat die spagettie snaaiers ook geen fijn volkje is….Aso,grote bek,en denken dat ze alles mogen(zijn erger als duitsers >:D<)

Heb het 1 keer goed aan de stok gehad met zo'n spagettieman,kwam aanrijden in zijn klote punto en mijn kleine(1jr) liep op de weg te waggelen…..gaat die l*l toeteren dat die kleine daar liep.Moet je niet doen bij mij…..En bij de buren ook niet want hij kreeg het toch ff benauwd toen ie toch 3 kerels aan zag komen die niet echt vrolijk keken…..

Heb mijn jochie op de arm genomen en ben maar wijs weggegaan,samen met de buren.Hebben hem trouwns niet meer door ons straatje zien rijden.Zal wel goed geschrokken zijn denk ik…

En toen,tja , die dag komt ook he; we moesten weer naar huis :(

Dat deed pijn…..echt, we hadden het daar zo goed en leuk.Leuke mensen leren kennen,kids veel vriendjes gemaakt dus tja dan doet het wel pijn.

We hadden besloten om vrijdagmiddag om 4 uur te gaan rijden dit ivm de verwachte bende bij de tunnels.

Zo gezegd,zo gedaan en na een lekkere rit pakte een over ijverige Sloveense smeris mij nog ff met zijn lasergun bij de laatste tolpoortjes net voor Oostenrijk.Moest eigenlijk € 100,- betalen maar kon,na geluld te hebben als Brugman,€ 25,- aftikken(zal wel in eigen zak gaan denk ik…)

En verder liep het als de brandweer;geen gezeik bij de tunnels alleen bij Wurzburg ff 12 km file gehad ivm ongevallen in de baustelle.

Aankomst in de Betuwe: 6.05 uur in de ochtend!( nu wel echt verrot)Moet wel zeggen dat we de terug weg met zijn 2tjes gereden hebben.

Zo en u ga ik ff wat doen in de tuin,anders begint mama zo weer te zeuren dat ik weer geen reet gedaan heb vanavond:D

Voor iedereen ddie nog moet gaan; veilige reis en een hele fijne vakantie.

Gr Marcel ( die volgend jaar weer terug gaat naar Oliva met zijn gezinnetje)

• Etty

.Heej,

Leuk verslag..(tu)

Goed praten scheelt stukken geld begrijp ik..maar rustig rijden scheelt mischien ook veel geld..

iedereen heeft die verrotte file bij wurzburg gehad….

Maarree..er zijn ook leuk italianen…

Gr.