Daar, en in die periode zal het zowiezo rustig zijn. Maar voor zover ik weet is de kust daar nogal rotsachtig. Weinig baaitjes en ik vermoed al zeker niet met de wagen te bereiken, gezien het kleintje. Je zou naar Medulin kunnen rijden en daar naar het schiereiland Kamenjak gaan. Je betaalt er een kleine toegang (natuurgebied) maar je hebt er wel een paar heel mooie baaien.
Of je zou naar Rabac kunnen. Als je naar beneden rijd helemaal rechtdoor tot het einde. Je komt daar op een (betalende, 10kuna/dag ) parking van de daar gelegen hotels. Daar nog een hondertal meter te voet en je hebt een zestal, niet te grote baaitjes. De eerste 2 zijn gekleed, de volgende naturistisch. De eerste zullen nog iets drukker zijn vermoed ik, de naturistische veel minder. Juist kan ik het niet zeggen, wij zijn er meest recent enkel in augustus geweest. In 2002 waren we er ook één namiddag in september maar ik kan me weinig herinneren van de drukte toen.
Uitstapjes hangt af van wat je wil zien. In het binnenland heb je een aantal mooie stadjes/dorpjes (Motovun, Groznjan, Hum). Je kan naar de berg Ucka. Aan de kust: Pula, Rovinj, Rabac, Porec, Opatija; Limski-kanaal, etc…). Maar 't hangt er natuurlijk allemaal van af wat je zoekt/verwacht. Zo vond ik toevallig ooit een klein museumpje in Rasa over de mijnbouw in de streek. maar dat moet je dan wel wat zeggen, natuurlijk. Op Kamenjac kan ik me in mei dagen bezig houden met bloemen en planten te zoeken en te fotograferen omdat dan alles in bloei staat maar in september zal alles daar relatief dor staan.
Indien je meer concrete vragen hebt, laat dan eventueel maar een mailadres achter via Privéberichten.
Wat betreft boottochtjes: in alle (grotere) kustplaatsjes langs de westkust van Istrië kan je boottochtjes boeken naar Venetië, het Limski-kanaal, de Brijuni-eilanden etc…. In Rabac kan je zeker ook een tocht maken met een boot met een glazen bodem zodat je de vissen onder je kan zien. Maar of dat z'n prijs waard is vraag ik me wel af. Idem voor de andere boottochten. Toeristen zijn er nu eenmaal om uitgemolken te worden.