GEZOCHT: Uitstekend restaurant PULA of ROVINJ

• saskia

ivm een speciale gelegenheid willen wij ergens uit eten om dat te vieren.

Heeft er iemand een goede tip voor een uitstekend, sfeervol restaurant, gelegen op een prachige locatie?

Wij zijn liefhebbers van Zuid-Europese keukens, vlees en visgerechten.

Bedankt!!!

Groetjes,

Saskia

• Jo

Wat mag het kosten? Ik weet een uitmuntend restaurant. De locatie stelt niet veel voor, de sfeer hangt volledig af van het gezelschap maar de keuken is subliem. Restaurant Zigante in Livade, enkele kilometers van Motovun. Wij zijn er al 2 keer geweest en het bevalt ons daar uitstekend. Maar gezien de prijs moet het wel echt een héél speciale gelegenheid zijn.

• esther

Hoi Saskia

Wij zjn vandaag terug gekomen van een vakantie in Pula.

Welk restaurant ik je ten zeerste kan aanbevelen is Kantina in Pula ( zeker de dagmenus's zijn erg lekker en osten 110 Kuna ) en anders kan ik je Gina in Stroja ( nabij Pula ) erg aanbevelen zeker als je van verse vis houdt ! En Gina is ook erg betaalbaar !

• Norbert HR

Zigante is inderdaad een goed restaurant, maar je moet wel van truffels houden. Zo niet, dan kun je dit restaurant maar beter mijden.

In het naseizoen, de winter en voorseizoen is restaurant Trost in de jachthaven van Vrsar een absolute aanrader. Van alle restaurants, welke ik hier ken, staat deze eenzaam aan de top. Goede kwaliteit, goede service, mooi restaurant en ook nog eens een mooie omgeving.

• rovinj

in rovinj

• rovinj

moet je wel weten welk

nu het is

GRACIJANO adres = trg ulika geen parkeer probleem

vlak bij parkeerplaats

• saskia

bedankt voor jullie reacties.

truffels spreekt ons niet zo aan eigenlijk.

In ons gezelschap bevinden zich ook 2 personen, die geen visliefhebbers zijn. Dus liefst eigenlijk een combi-restaurant.

En wat betreft de omgeving, die vinden wij heel belangrijk. We zouden het liefst ergens buiten eten, aan het water bijvoorbeeld, boulevard? Zodat we ook kunnen nagenieten van bijv, zonsondergang, muziek, lichtjes enz enz.

• Jo

In alle restaurants in de kustdorpjes kan je normaal gezien zowel vlees, gevogelte als vis krijgen. Ik zou zeggen: loop de avonden voordien eens rond en kijk eens waar het er gezellig uit ziet.

• Jo

De eerste keer zijn we er geweest omdat we nog nooit truffels hadden gegeten en we hebben ons toen (was in 2004, dacht ik) volledig laten leiden door de ober. En het was ons zo goed bevallen dat we in 2006 bij een speciale gelegenheid terug zijn geweest. Echt voor het eten in het algemeen en de truffels in het bijzonder.

Ze hadden op dat moment 16 punten in de Gault Millau wat toch ongeveer overeenkomt met één ster in de Michelingids. Jammer dat het zo duur is.

• saskia

Ik denk dat we dat het beste kunnen doen ja…het is toch lastig zo! Komt vast goed!!!