Hoe staat euro 95 ongelood bekend in kroatie: ga begin september Zijn er nog meer belangrijke dingen die we moeten weten ivm eigen vervoer voor de 1e keer
je kan wel het beste tanken bij een pomp langs de magistrale of snelweg, want de ‘buurtpompen’ willen nog wel eens vervuilde of restjes verkopen van de raffinaderijen.
de kwaliteit van de brandstof wil nog wel eens wat te wensen over laten, onze auto kon naar de garage omdat de boordcomputer een storing aangaf in de brandstoftoevoer en de dealer heeft dit ook bevestigd dat ze niet echt zuivere benzine verkopen in kroatië
Heb toch een slecht geweten gekregen door mijn sarcasme, ik ga je dus helpen Kees±
Onderweg naar Kroatie zal je overal Euro 95 aantreffen. Euro 95 is lood vrije benzine met octaan (octaan=klop vastheid gehalte) gehalte van 95.
Dus in Duitsland heet deze gewoon Euro 95 (als het bleifrei erbij staat geschreven bedoeld men lood vrij maar dat is vanzelfsprekend bij Euro 95).
In Oostenrijk, hetzelfde als in Duitsland.
In Slovenie, hetzelfde als in Duitsland en Oostenrijk (als het bezolovni erbij staat geschreven bedoeld men lood vrij maar dat is vanzelfsprekend bij Euro 95).
In Kroatie hetzelfde als in Duitsland, Oostenrijk en Slovenie, (als het bezolovni erbij staat geschreven bedoeld men lood vrij, maar dat is vanzelfsprekend bij Euro 95).
Dus heel simpel: tank je Euro 95, dan tank je lood vrije cq bleifrei cq bezolovni benzin met een octaan gehalte van 95.
En dan heb je ook Super plus 98. Dat is dus hetzelfde verhaal als Euro 95, maar dan met octaangehalte van 98 (is wat duurder).
Om heel moeilijk te maken heb je nog Shell V-power, BP Ultimate, Total Excellium en Taxaco Euro XL. Dit is dus hetzelfde verhaal als Euro 95 en Super plus, maar dan met een octaan gehalte van 100 (is nog duurder).
Duidelijk verhaal hoop ik Kees. Veel plezier in Kroatie en als je wat anders tankt dan hoop ik dat het KARLOVACKO PIVO betreft.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?