Schip voor anker kust Pula

• Esther

Hi

wij zijn vandaag teruggekomen uit Pula ( fantastische vakantie ! ) Maar wat wij ons afvroegen is wat er met het schip aan de hand is wat voor anker ligt voor de kust van Pula ( thv Verudela ) je kunt hem zien liggen vanuit Splendid/Horizont resort.

Volgens de lokale horeca is dit schip gekaapt en was dit ook op het lokale nieuws. Ik kan er echtr niets over vinden op internet. Zo wie weet hier meer over ?

• Taita

Gekaapt… Die kans acht ik klein, want dan was er ook internationaal wel iets op het nieuws geweest. Ook op de IMB-website (wekelijkse piraterij-rapport) geen nieuws over Pula.

Waarschijnlijk is de oorzaak minder ‘romantisch’. Ook voor de kust van Nederlandse en Engelse havens ligt het momenteel vol met opgelegde schepen. Economische crisis, dus minder werk, dus worden veel schepen gewoon voor anker gelegd in afwachting van betere tijden.

• heleen sonnemans

Dat schip hebben wij ook gezien, die liggen daar gewoon om havengeld uit te sparen,

kijk maar eens voor de kust van Vlissingen daar liggen ze ook .

Is niet gekaapt hoor!1

groetjes Heleen

• jean paul

ik ken dit schip niet maar er liggen wereldwijd duizenden olietankers voor anker langs de kust.

bij de huidige lage olieprijs is het de moeite waard om te wachten op een hogere prijs.