Hoi,
Is iemand bekend met deze plaatsen?
Is het een bezoekje waard? Het is voor ons toch zeker een uur rijden, dus ik ga liever niet voor niks..
Alvast bedankt voor de reactie!
groetjes,
Saskia
Hoi Jo,
Ik dacht aan plaatjes te zien dat het wel de moeite waard zou zijn.
En wat je eerder zei, anders probeer je het toch, daar heb je gelijk in! Alleen, het is voor ons naar Opatija, (volgens routeplanner) toch wel een 2 uur rijden. En dan vind ik het zonde van de tijd. Dan ga ik liever iets doen/bekijken waar wel meer te zien/beleven is.
Van Labin dacht ik dat het een prachtig stadje (venetiaans achtig) zou zijn? Alleen als ik op de kaart kijk, lijkt het me meer een dorpje??
Weet je of dat daar toevallig iets van een leuk strand in de buurt is? Anders zou ik het nl kunnen combineren, bijv in de ochtend stadje, daarna lunchen, daarna even zwemmen of zo?
Hoop dat je hier een antwoord op hebt? Of wellicht iemand kent die daar een antwoord op heeft?
Groetjes,
Saskia
Hallo,
Opatija is een mooie vakantie bestemming als je niet al te veel inspanningen wilt doen.
Het is een mooi verzorgd stadje met mooie verzorgde beplanting en bloementuinen.
Verder heb je er de wandelpromenade die langs de kust loopt.
Een nadeel is dat de hoofdweg pal langs de kust loopt,met erg veel verkeer.
Auto parkeren in het centrum is pratisch onmogelijk.
De hotels zijn uit het begin van de 20ste eeuw,maar zijn wel allemaal opgeknapt.
De prijzen zijn dus ook aangepast,dus duurder dan op een kleinere badplaats.
Hallo,
Opatija is wel leuk om te doen.
De weg er naar toe kan al heel mooi zijn als U uit de richting Porec komt.
Veel oude, maar gerestaureerde gebouwen en een heel mooi wandelpad langs de kust van 12 kilometer.
Doe dan gelijk ook even Lovran aan, iets verder op.
Is ook langs de kust te lopen vanuit Opatija.
Zou mooi zijn als iemand die niet van wandelen houdt U daar weer op pikt.
Parkeren viel mij mee, maar moet je een beetje geluk bij hebben.
U moet wel van de echte hoofdweg af om bij de ook drukke weg langs de kust te komen,maar op de wandelpromenade merkt U daar niets van. Langs deze weg kunt U ook parkeren, zwemkleding meenemen natuurlijk voor een frisse duik.
Labin is een oud stadje, maar daar heb je het dan wel mee gehad. Is misschien leuk als er nog tijd over is maar geen dagtocht.
Mvg Karel
Alle stadjes in Istrië zijn eerder grote dorpen dan stadjes, toch naar Nederlandse of Belgische maatstaven.
Labin lijkt me eerder een oude mijnstad. Je hebt wel wat oude kerken maar daar moest je nog een stuk hoger dan wij gedaan hebben (omwille van rolstoel). Vanuit Labin kan je eventueel wel naar Rabac. Op het kaartje zie je onderaan “naturist beach”. Daar zijn baaitjes, zo'n 30 m lang en een meter of 10 breed. Die liggen zo'n 4 à 5 meter dieper dan de weg. De eerste zijn echter gekleed en daar is het heel rustig om te zitten en/of zwemmen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?