Wat betreft de folkloredansers komen jullie te laat. Gedurende de maanden juli en augustus waren er dagelijks allerlei, gratis toegankelijke, voorstellingen op Riva (de boulevard) en andere locaties in het centrum. Er was iedere dag ‘voor elk wat wils’ zoals: acrobatiek, poppenspel, concerten, sportevenementen, klapa etc. Ook traden er wekelijks volksdansgroepen op, die zowel volksdansen uit heel Kroatië als zang brachten. Momenteel zijn de 10-daagse ‘Dani Dioklecijana’ aan de gang, maar dat loopt deze week af of is inmiddels afgelopen.
Wanneer je het winkelen in Split tegen vindt vallen, dan zul je, op dit gebied, nergens in Kroatië aan je trekken komen. Persoonlijk vind ik dat ik in Split winkels, op allerlei gebied, in overvloed heb. Zowel in en om het centrum, in Split III alsook in de grote overdekte winkelcentra zoals o.a. Joker, Mercator etc.
Ik weet niet welke bezienswaardigheden jullie inmiddels al dan niet bezocht hebben. Het is bijv. leuk om het fort in Klis eens te bekijken of de plaatsjes Skradin, Omiš (met de Cetina Canyon en Radmanove Mlinice) eens te bezoeken.
Ook heb je vanaf Vidova Gora op Brač een schitterend uitzicht op o.a. de eilanden Hvar, Vis, Korčula etc. Het mooist is het altijd nadat de Bura (N.O.wind) heeft gewaaid. Dan kun je het verst kijken, is het helemaal helder en zijn ook de kleuren op hun mooist.