registratiebewijs motorboot

• wegter

Volgend jaar nemen wij onze boot mee naar Kroatië: rubberboot met 8pk bbmotor. In Nederland moet je een registratienummer aanvragen als je boot harder dan 20 km per uur gaat. Is dit in Kroatië ook zo?

Alvast bedankt voor de reacties,

fam. Wegter.

• Dani

Ook in Kroatie moet je gewoon aan de nederlandse regels voldoen. Dus gaat je boot harder dan 20 km per uur moet je niet alleen een registratienummer hebben, maar ook vaarbewijs 1 en 2. 2 omdat Kroatie kustwater is. En je moet bij de havenmeester een sticker kopen eer je mag varen. Maar het is allemaal wel de moeite waard. Het is er schitterend om te varen.

• Gerrit Peels

Ook als de boot minder hard gaat als 20 km moet je een stikker bij de havenmeester halen.als je dat elk jaar doet krijg je ook elk jaar korting.

Ook een bewijs dat je verzekerd bent word naar gevraagd. boven 5 pk verplicht.

• erna

Wie kan mij vertellen hoeveel het kost om je boot aan te melden bij de havenmeester?

Ik neem aan dat naar lengte en pk van de boot gaat. Maar ik wil graag een indicatie weten, want ik weet echt niet waar ik aan moet denken.

Alvast bedankt.

• Sabina

Ik denk dat het ergens tussen de 30 en 40 euro inzit.

De sticker is een jaar + 1 week geldig.

Als je het jaar erop weer een sticker gaat kopen neem dan de papieren van het jaar daarvoor mee,krijg je korting.

• Dani

Hoi,

Wij waren afgelopen zomer in Rovinj 520 kuna kwijt voor onze boot.

Deze boot is 5.33 meter en heeft 140 pk

Vorig jaar met onze rubberboot van 3.80 meter en 35 pk 310 kuna.

• fr8ns

een rubber boot, (3 mtr.) met 4pk, voor een beetje spele varen, zou toch niet verzekerd behoeven te worden…….. mijn stalen boot in nederland is verzekerd

de waterpol. kijkt niet eens naar je om, als je niet opvalt, met gekke dingen, of dat je rubb. boot planeerd

dit is weer geld zoeken(td)

mvg.