Was er en ook weer terug

• Guido

Ben inmiddels al een weekje terug en de cv. aan.Op de heen- en terugreis via Villach-Ljubljana nergens noemenswaardig oponthoud gehad.Na 3 dagen Kranjska Gora en lekkere skampi bouzara doorgereden naar Posedarje.Daar 4 weken gebleven met prima weer en eenmaal een regenbui ,iets waar eenieder naar zat te smachten na een zeer droge periode.

Daarna nog een weekje naar Cres.Terug via Porozina-Brestova omdat er nog werkzaamheden waren bij Rijeka.Toch vind ik het nog steeds lekkerder rijden via KRK.

Geen opvallende prijsstijgingen waargenomen en ook geen opvallend norse of onvriendelijke mensen ontmoet.In Kroatië ook geen snelheidskontroles gezien maar wel eentje in Slovenië.Mij is ook geen vignetkontrole in Slovenië. opgevallen.

Alleen bij het binnenrijden van Oostenrijk stonden minstens 15 man in een oranje vestje alle wagens op het vignet of op weet ik wat te kontroleren.De meeste wagens konden gewoon doorrijden.

Na nog een nachtje Irschenberg en dan op huis aan.Do iduci godine,Hrvatska! Kroatië,tot volgen jaar!

• Fam.van Straten

Welkom terug Guido,

Nog wezen eten bij het restaurant?

groet Familie van Straten

• Guido

De eerste avond eens naar Pavlinka geweest.Inderdaad prachtig uitzicht maar de houten banken enzv. vind ik minder confortabel.De dag daarop waren ze reeds gesloten.Ook restaurant Marin was dicht per 1 september maar elke dag om 16.00 was mijn maaltijd klaar.Voor mij werd dus wel gekookt en nog wel op bestelling ook:een flinke oslic op de gril,een mals biefstuk,kalfsmedallion,gevulde paprika,skampi bouzara, enzv.Telkens als het weer het toelaat gaat Marin vissen en de kleine Josip bestuurt de boot. Dikwijls zeer mooie vangsten zoals bvb een keer 8kg goudbaars.