Iemand leuke tips voor een spreekbeurt over Kroatie

• An!ta-mv-2-meiden

De oudste moet en zal haar spreekbeurt over Kroatie doen ;)

Hebben jullie nog tips wat ze zeker niet mag vergeten om te vertellen ?!

• lavanda

Hoi,

Welke groep zit ze?? Mijn kinderen hebben op de basisschool beiden een spreekbeurt over Kroatie gehouden. Het ging hoofdzakelijk over ligging, natuurparken…eten en het leren tellen van 0 tot 10…..

• An!ta-mv-2-meiden

Ze zit in Groep 6

Leuke dingen noem je al op :D

• lavanda

Oooh…gaat helemaal goedkomen!!! Gewoon vertellen waar ze geweest is, wat ze gezien heeft……Wens haar maar succes!!!

• lipik

Vooral dingen vertellen die voor ons ‘niet normaal’ zijn :

Vertel bv over de Kuna. Voor ons ‘oude’ mensen is een vreemde munt heel normaal, maar voor jonge mensen die niets anders dan de euro hebben gekend is dat al exotisch.. en neem er wat mee indien mogelijk. (Kuna -> marter Lipa -> linde (boom) )

Zee : geen getijden, zee is altijd even ‘hoog’, geen baren en golven

Verder kan ik niet zo direct echt ‘abnormale’ dingen vinden…

Als je foto's nodig heb over een specifiek onderwerp/plaats, mail je me maar info@maroflin.com ik heb er een paar duizend, daar zit altijd wel iets tussen.

Hans

• Gerrit Peels

Met de zee heb je ongelijk bij ons in Seline is wel degelijk hoog en laag water het is wel ooit dat in Modric de baai helemaal droog licht.

• Guido

Dat klopt,Gerrit, maar er is maar een miniem verschil tussen eb en vloed en bvb met onze noordzee of de atl. oceaan niet te vergelijken.Dat onderlopen van vlakke gedeeltes geldt ook voor Posedarje bij het kerkje maar het zijn maar een paar centimeter in hoogte en als het droog ligt is het een sportveld.

• An!ta-mv-2-meiden

Heeej hans

Heel erg bedankt voor je aanbod !! Heb zelf ook wel wat foto's van onze vakantie's in Kroatie ..

Die van de kuna's is een goede tip , heb er hier nog liggen kan ze meenemen en laten zien !

Als ik wat nodig heb van beeldmateriaal zal ik zeker aan je denken …

• An!ta-mv-2-meiden

Zal ik doen , dank je wel !!

• poep

WRM HEEFT GEEN ENKELE SITE (OOK JULLIE NIET) GEEN INFORMATIE OVER KROATIE:X