Zuid Dalmatie en Dubrovnik

• Agnes

Ben nieuw op dit prikbord en zocht op Zuid Dalmatie enz.

Kon niets vinden,of zoek ik niet goed ?

Wij zoeken voor as. Mei een niet te drukke bestemming met veel natuur en cultuur.

Leuke oude dorpjes, markten en natuurlijk Dubrovnik als grote plaats.

Of is Dubrovnik al te toeristisch ?

Ik lees overal dat het zo druk is in Kroatie,is dat in Mei ook al ?

Wij willen een auto huren en af en toe een eiland bezoeken.

Geen camping, wel een huisje of appartement.

Zijn ook in vogels geeinteresseerd.

Heeft er iemand tips ? (wij zijn met 4 pers.±65 +)

• maarten

Dubrovnik is een drukke stad met name in het hoog seizoen in mei zal het er een stuk rustiger zijn.

Maar zeker een stad die je gezien moet hebben.Trek er een dag voor uit en ga als eerste de stadsmuur bewandelen want in de ochtend uren is het nog niet zo warm.

Hou er wel rekening mee dat het veel trappen lopen is.

Als je in Dubrovnik iets zoekt dan ben je veel meer geld kwijt dan dat je in de nabije omgeving iets gaat zoeken.

Voor een huisje of appartement kun je het besten iets in de omgeving van Dubrovnik zoeken (bijv. Cavtat of tussen dubrovnik en ston).

Als je in deze omgeving gaat zitten kun je bijna van alles bezichtigen. Het oude plaatsje Ston, met zijn muur en zoutmeren, het eiland Korcula, het eiland Mlejet, de brug van Mostar in Bosnie, bedevaartsplek Medregonje in Bosnie.En je kunt nog als je wilt naar Montenegro.

Een auto huren in Kroatie is wel verstanding want anders zien je weinig of niets van het mooie landschap.

Hopelijk kun je hiermee wat vooruit.

Groetjes maarten

• lipik

probeer hier eens :

www.dalmatie.eu

www.kroatie.org

en ook http://www.kroatie.org/kroatie.php?h=op%20stap

heel wat ideeen voor uitstapjes in Dalmatie.

• agnes

Maarten en Lipik,

bedankt voor jullie duidelijke reactie.

Ik ga me er eens in verdiepen !

• rita

Dag Agnes,

ik zie nu pas je mail.

mijn man is afkomstig van een dorpje Plat, gelegen tussen Dubrovnik en Cavtat.

ik ken het ganse dorp en ken enkele mensen die kamers en appartementen verhuren.

een achterneef heeft 2 appartementen die hij buiten het seizoen verhuurd aan 30 eur per nacht.

1 appartement is geschikt voor 4 personen maar heeft maar 1 grote kamer, misschien handiger de 2.

ik kan je foto's doorsturen en zijn mailadres.

je kan me bereiken op mijn mailadres op het werk, rjossart@partena.be, dan stuur ik je alles door of ritajossart@hotmail.com.

vorig jaar zijn er enkele mensen naartoe gegaan en waren heel tevreden.

plat is rustig en heeft ook een hotelcomplex met zwembad, je vindt foto's terug op de website van neckermann en thomas cook.

laat me maar iets weten, ik help je wel verder.

je kan van daaruit ook naar de eilanden zoals korcula, ook cavtat is de moeite.

het appartement ligt in het dorpje, je hebt dus geen last van de kustweg.

groetjes

• rita

als je een auto wil huren kan ik je wel in contact brengen met mensen die in de sector tewerkgesteld zijn.

het gaat wel over kleinere firma's die niet zo duur zijn als avis en al die anderen.

contacteer me gerust per mail, dan kan ik je veel meer info bezorgen.

ik breng je in contact met de mensen, je hoeft hier niets te betalen voor de kamer, dat doen jullie ter plaatse.

je moet zeker cavtat doen, korcula, dubrovnik.

ik was er in 2006 in mei, ook in plat, zaaaaaaaalig rustig, bijna geen toeristen, en de muren van dubrovnik waren goed te doen, zalige periode de maand mei

• Peter

Hallo Agnes, als je toch naar zuid Kroatie wil gaan kan je net zo goed iets verder naar Montenegro gaan (boka Kotorska). Dit is een uurtje verder dan Kroatie. In mei moet het totaal geen probleem zijn om een appartement te vinden. ( Ik boek altijd via www.ownerdirect.com voor de zomer en heb dan altijd een apartement) .

Het is een baai (zuidelijkste fjord van Europe) omgeven door hoge bergen waar aan het water allemaal dorpjes liggen. Natuur en Cultuur is er genoeg en niet super toeristisch. De afstanden naar diverse plaatsen zijn allemaal op korte afstand.

Ook is het makkelijk vandaar Dubrovnik te bezoeken alleen is Dubrovnik wel heel erg toeristisch en commercieel maar toch wel de moeite waard om een keer te bezoeken.