zout zwembad

• char

Hoi,

Kan iemand mij vertellen wat ik nu aan een zwembad met zoutwater moet denken!!!

Is het water echt zo zout als de zee!!

Mijn dochter is nogal graag onderwater en in de zee zwemt ze altijd met een snorkelset moet ze die dan ook op in het zwembad. Kan iemand mij hier een antwoord op geven. Alvast bedankt.

• Norbert HR

Ik zal het je nog gekker vertellen…………..in Istria is het ook gewoon zeewater !!!

Men draint het hele zwembad 's avonds en vult het daarna weer met nieuw zeewater. Dat is veel goedkoper dan allerlei chemicaliën toevoegen. Door alle plassende kinderen in het zwembad is het welhaast onbegonnen werk om de boel schoon te houden, dan kun je maar beter gewoon iedere dag even het water vervangen.

• char

Hoi Norbert,

Bedankt voor je antwoord, maar wordt het water dan nog wel gefilterd ofzo of is het gewoon zeewater dus net zo zout.

• Norbert HR

Het gaat waarschijnlijk nog wel door een filter, maar opgelost zout wordt er daarmee niet uitgehaald. Zout water is wel prima tegen legionella en dat is in de zomer toch altijd een punt van aandacht.

• grada65@hotmail.com

Er zijn campings tegenwoordig die een zoetwater zwembad hebben hoor

• Norbert HR

@grada65

Die zijn er altijd al geweest, maar veel ketens komen er achter dat een zoutwater bad gewoon veel goedkoper en handiger is. Echter, veel toeristen houden niet van een zoutwater zwembad en dan wordt het een kwestie van afwegen: klachten van de toeristen tegenover de besparing van de kosten'.

• An!ta-mv-2-meiden

Ik ben in ieder geval voor meer zoutwaterbaden in Kroatie ..

Een zoetwaterbad zorgt voor veel meer bacterien , en dus meer kans om iets op te lopen … Afgelopen zomer heeft mijn dochter door het zwemmen in het zwembad een fikse ooronsteking opgelopen .. Met zoutwater zal dat niet (zo snel ) gebeuren …

• jean paul

het is inderdaad wel een rare gewaarwording om in een zwembad te springen en te proeven dat het zout is.

ook het intercontinental hotel in lusaka, zambia heeft zout water.

• jaap

je kan gewoon beter naar het strand dat is ook zout(:P)

• geert wauters

Ik heb ook er ook hekel aan om te zwemmen in zout water , maar het is inderdaad properder , mijn vrouw Linda is 2 jaar geleden op verlof vertrokken met een flinke zomer verkoudheid , na een paar zwem beurten in het zwembad met zeewater was ze van haar verkoudheid verlost ., dit lukte niet vorig jaar dan hadden wij gewoon zwembad water , dus terug de zee in en ….. na een paar dagen waren alle problemen opgelost

Groetjes

Linda en GEERT