mooie strandlocatie in Dalmatie

• Pat

Volgend jaar wil ik een rondreis gaan maken in Kroatie en deze afsluiten met een paar dagen aan de kust. Kan iemand mij advies geven wat een mooie locatie is?

Alvast dank,

Pat

• Gerrit Peels

http://www.autokamp-pisak.hr/

Kijk hier eens van uit hier kan je alle kanten uit

Gr Gerrit en fijne feestdagen gewenst

• Guido

En ook eens op www.bracinfo.com

• Norbert HR

Vraag is natuurlijk of je met de caravan/tent gaat of dat je gewoon in appartementen wilt gaan zitten.

Dat laatste is mogelijk, doch dan moet je er rekening mee houden dat je 30 % extra mag betalen wanneer je korter dan 3 dagen in zo'n appartement verblijft oftewel misschien handiger om ergens een ‘basis’ te hebben en van daaruit uitstapjes te maken.

Zou dit ook zeker niet in Juli of Augustus doen, dan is het behoorlijk warm, niet echt een lekker temperatuurtje om hele dagen in de auto te gaan zitten.

Langs de kust zijn er genoeg leuke plekjes te vinden, doch mijn ervaring is wel dat de echt mooie plekjes op de eilanden zijn. Ook daar loop je het risico dat het overvol is (bv het beroemde strand op Brac) of dat de prijzen abnormaal hoog zijn (Hvar) doordat er een hype is.

Kijk je echter naar de andere eilanden dan zul je schappelijke prijzen tegenkomen, mooie plekjes en vaak nog de mogelijkheid om een heel strand voor jezelf te hebben.

Eilanden welke je dan helaas moet overslaan: Krk, Pag, Vir, Brac, Hvar. Al deze eilanden zijn tijdens Juli en Augustus zeer druk, puilen uit van de toeristen, moet je dus van houden.

• lavanda

Inderdaad, mijd bol op Brac in de zomer……het is echt vreselijk…..Ik zou een klein dorpje zoeken aan de kust, bijna elk dorpje heeft een strand….En van daaruit kun je tegen de avond als het koeler word de meer toeristische plaatsen bezoeken. Tussen Zadar/Sibenik en Trogir zijn heel veel kleine plaatsjes te vinden van waaruit je prima andere dingen kunt gaan bekijken…..

• BenH

Pat,

Kijk eens op de volgende site: pansionraco.com; genieten direct aan de zee.

Groetjes,

BenH