Naar Montenegro via Dubrovnik

• robertmattie

Wij willen graag op een dagtrip vanuit Cavtat of Dubrovnik naar Kotor in Montenegro.

Heeft iemand daar ervaring mee wanneer we willen gaan met eigen auto, bus of plaatselijke vervoerder?

• lipik

Ik ben een jaar of 2 geleden via Dubrovnik naar Montenegro gereist. Ik heb het met de wagen gedaan (was wel een huurwagen met Kroatische plaat). Aan de grens was er toen weinig verkeer (2 auto's voor mij maar duurde wel een half uur om er te passeren). De indruk die ik had was dat de grenscontrole er nog wat weg had van oude communisten. Veel papiertjes invullen, grote boek invullen, enz… Maar al bij al ben ik zonder problemen gepasseerd met enkele m'n id-kaart (dus zonder paspoort).

Van een gids in Dubrovnik weet ik dat ze toeristenbussen ook doen stoppen en dat het soms wel een tijdje kan duren.

• crocrescent

Tegenwoordig moet je wel een tientje milieubelasting betalen indien je met de auto de grens overgaat. De busverbinding tussen Dubrovnik, Herceg Novi en Kotor is best redelijk. De dienstregeling is hier te raadplegen: http://libertasdubrovnik.hr/voznired.pdf