dubrovnik

• Jos

Hallo,

deze zomer wil ik naar zuid Dalmatië, o.a. naar Dubrovnik. Ik verblijf echter bij voorkeur in een kleinere, rustigere plaats,

maar wel met een aantal leuke café's cq terrassen. Verder wil ik graag aktief bezig zijn, bij voorkeur canyoning.

Heeft iemand suggesties? Bedankt alvast.

Jos

• rita

Dag Jos,

Ik kan je Plat aanraden, een heel rustig dorpje tussen Dubrovnik en Cavtat, je kan met de bus of boot naar cavtat en dubrovnik.

het is er heel rustig, er is wel een hotel en je mag ook gebruik maken van het zwembad, als je op google dubrovnik-plat ingeeft, dan zie je het zwembad. ook in de belgische brochure van thomas cook zie je iets meer.

wil je partikulier of camping?

Ik kan je veel info geven, mijn man is van plat afkomstig en ik ben er elke zomer 1 maand. Ik weet ondertussen waar het goed is en waar minder goed.

mail me gerust op ritajossart@hotmail.com, ik help je wel verder.

• Jos

Hallo Rita, bedankt voor je reactie. Ik ben ook degene die onder ‘Cavtat’ een bericht heb gezet omdat ik op deze

advertentie in eerste instantie geen reactie kreeg. Ik ken Plat niet maar is het niet té rustig, m.n. 's avonds?

• geert wauters

Sorry Rita dat ik inspring maar Plat is inderdaad zéér rustig

Voor fuifnummers moet je naar Dubrovnik , let wel de Kroaten kennen géén nachtclub side zoals in Ibiza of Miconos , ook laveloze touristen zoals aan de Spaanse Costa 's , Griekse eilanden of Turkuye zal je zéér zelden zien in dit deel van Kroatie . In Dubrovnik zijn volgens mij amper 2 discotheken , behalve diegene in de hotels natuurlijk nl Lazarety in het voormalig Lazaret bij het Fort Revilin en nog eentje ik denk dat het Latino Club noemt bij de Pilipoort er is ook wel een zogenaamde beer-street in Dubrovnik op de weg naar Lapad , niet het meest toffe oord wegens Liverpool en Manchester publiek misschien even Trotter raadplegen .

In Cavtat zijn verschillende bars ( een bar is een cafe puur sang ) deze zijn open tot een respectabel uur +/- 01u00 nightclubs zijn er alleen in hotel Albatros en Croatia en enkel voorbehouden voor de hotel gasten .

Misschien is er in Mlini wel iets te beleven , maar ik betwijfel het héééééééééél sterk .

Als je een fuif nummer bent heb je spijtig genoeg de verkeerde kant van Kroatie gekozen

P.S.Voor Cavtat ligt een eilandje , echt piep klein ,amper een paar 4e meter waar elke een avond privé en betaalde party's doorgaat . In de 18 x dat ik in Cavtat geweest ben heb ik NOOIT over deze party's horen spreken , misschien zijn die zo extrovagant of pervers dat niemand erover spreekt of wel is het een duur betaalde trip naar een piep klein eiland voor wat zéér duur betaalde drank

• rita jossart

Plat is inderdaad heel rustig, ook 's avonds. Voor mij is het wel anders omdat ik het ganse dorp ken en daarom contact heb met iedereen daar.

Zowel Cavtat als Dubrovnik zijn inderdaad rustig, zeg maar saai. Ik ben de afgelopen 2 jaar enkele dagen naar Split geweest en dat was wel een verademing. Leven tot 's morgens vroeg. Inderdaad heb je de verkeerde bestemming gekozen als je van het nachtleven houdt.

Wat het eilandje voor cavtat betreft: enekele jaren geleden werd dat uitgebaat door iemand die er feestjes gaf, soms duurden die tot 's morgens vroeg (dit was rond 1997-1998) doch er waren zoveel klachten van de kustbewoners dat ze ermee gestopt zijn. Ook wij in Plat hadden er last van. Inderdaad kennen ze in Dubrovnik en Cavtat niet veel van night-clubs en discotheken.

Zelfs ik noem Plat saai en zeg dat ook altijd aan de mensen, het is er rustig, maar wel ideaal voor mensen die rust zoeken.

Jos, ik weet niet of je al iets geboekt heb, maar als je niet echt van de rust houdt, ga dan maar enkele dagen naar Dubrovnik en Cavtat en rij dan terug richting Makarska en Split, daar is het nachtleven.

als je nog graag iets wil weten, geen probleem.

Ik weet niet of je vanuit Nederland of Belgie vertrekt, maar vanuit Belgie kan je vb toekomen op Dubrovnik en vertrekken vanuit Split, geen enkel probleem (jet air, thomas cook, neckermann.)

groetjes

• lavanda

Volgens mij zoekt Jos juist een rustige plaats, met een aantal leuke café's en terrasjes.Nergens staat dat ie het nachtleven op wil zoeken,toch?……En dan is ie toch in Cavtat c.q Dubrovnik volgens mij juist wel aan het goede adres.

• jos

Bedankt voor jullie reacties rita, lavanda en geert. Inderdaad ben ik helemaal niet op zoek naar het nachtleven.

Overdag wil ik graag actief zijn in de natuur. Raften, klimmen, etc., maar ook lekker liggen in de zon en cultuur snuiven in Dubrovnik. ‘s Avonds wil ik in een gezellige bar wat kunnen drinken. Maar ik zoek absoluut geen disco’s of nachtclubs.

Ik vertrek waarschijnlijk vanaf Schiphol, dat is voor mij het meest dichtbij. Het nadeel van het vliegtuig is

dat het aan eigen vervoer ontbreekt op de plaats van bestemming. Wat zouden jullie aanraden? Auto of scooter

huren of openbaar vervoer? Ben niet van plan echt ver weg te gaan van (waarschijnlijk) Cavtat.

Ik informeer wel veel terwijl ik door omstandigheden nu nog geen besluit kan nemen of ik daadwerkelijk ga, maar

anders zeker volgend jaar. Twee jaar terug was ik in Trogir en Split. Wat een heerlijk mooi land. Hoewel dat misschien een voorbarige conclusie is na slechts twee weken een heel klein stukje Kroatie.

• rita jossart

Dag Jos,

Cavtat is inderdaad dan de beste oplossing, daar heb je veel cafeetjes, terrasjes en restaurantjes, Plat is wel heel rustig, heeft een hotelcomplex en er zijn 2 privé restaurantjes maar daarmee is alles gezegd. Je kan wel makkelijk van Plat naar Cavtat maar dan ben je toch afhankelijk van het openbaar vervoer of als je zelf rijdt, dan ben je daar beperkt.

Neem dan best een adresje in de buurt van de hotels Epidaurus en Albatros, daar heb je minder last van de vliegtuigen, je zit wel wat uit het centrum maar 10à15 minuutjes wandelen is niet zo erg, het is trouwens een heel mooie wandeling, langs de zee en onder de bomen.

in het centrum zelf heb je inderdaad die overvliegende vliegtuigen, net zoals aan de magistrale, want het is de vliegroute, niet te vermijden.

moest je voor de rust van Plat kiezen, laat het me gewoon weten maar ik denk wel dat je in Cavtat wel iets rustig zal vinden.