Vissen

• Kristien. C

Hallo iedereen, zijn er mensen die me kunnen helpen in verband met het vissen in kroatie. Wij gaan er voor de eerste maal en verblijven op een camping in Pakostane. Mijn man is enkel een vakantie visser en we zouden graag weten of we een vergunning moeten kopen om vanop de camping een lijntje te gooien?

mijn man is niet van plan om elders te vissen in Kroatie.

We hebben reeds ergens gelezen dat de vergunningen nogal prijzig zijn.

Alvast bedankt, Kristien

• Guido

Voor wat hier vissen vanaf de kustlijn zonder vergunning kan,heb je sedert 2002 in Kroatië een dure vergunning nodig.Voor het vissen vanaf de camping zou ik zeker geen vergunning kopen.Verder zijn er genoeg rustige eenzame plekjes langs de kust waar je geen kontrole moet verwachten.Voor vissen in zoet water,bvb in Vransko Jezero(groot meer) bij Biograd en Pakostane heb je zeker en vast een vergunning nodig.Vransko Jezero is trouwens zeer visrijk.Gebruik verder maar eens de zoekfunkie van de forum : vissen–Alle data.Goede vangst.

• Kristien. C

Bedankt Guido voor je reactie we zullen eens op het forum kijken. Maar alle informatie blijft welkom.

Kristien

• matrox

Ik zou toch wat opletten met het vissen zonder vergunning, ook vanop de camping, ik doe het zelf ook wel eens maar ik heb al gezien dat de politie vanop het water met een verrekijker rondkijken en met hun bootje afkomen, al is het maar op een biertje te drinken in de taverna ;) Ben zelf nog niet aangesproken maar hoor toch verhalen dat dit wel gebeurt. Goede vangsten.