Kroatie in september-oktober

• Tina

Wij willen graag medio september / 1e week oktober naar Kroatie met een tent. Hoe is het dan met de dag en nachttemperatuur gesteld?

• JaPa :o)

Tina,

Misschien kan je wat met de informatie onder deze link:

http://www.klimaatinfo.nl/kroatie/

JaPa.

• lipik

Ik kan alleen maar melden dat er op dit moment ongeveer één meter sneew lifgt in Gorski Kotar !

't is wat buiten de kwestie hier, maar 'k woou het toch maar laten weten…

• Norbert HR

Denk dat je grootste probleem zal zijn een camping te vinden welke nog open is ! Alle campings zijn dan aan het sluiten en zitten niet echt te wachten op kampeerders. Velen gaan al 1 oktober dicht, dus reken er niet op dat er nog supermarkten of andere zaken open zijn.

In die periode is het vaak net zo duur of zelfs goedkoper om gewoon in een appartement te gaan zitten. Alles staat leeg, kun je flink onderhandelen over de prijs.

Hou er wel rekening mee dat het ‘s avonds reeds afgrijselijk koud kan zijn. Het ligt er een beetje aan waar je zit, maar doorgaans gaan we in Pazin (Istrië) reeds begin september ’s nachts onder de nul graden door. Dan kun je rekenen op iets van 10 graden aan de kust. Hoe zuidelijker je dan gaat hoe warmer het zal zijn.

• Carla

Tina,

Voordat je het idee krijgt dat Kroatië zich ergens op de Noordpool bevindt… Hier vind je een link van een camping die geopend is! Normaalgesproken kun je de maanden september/oktober in Dalmatië nog heerlijk zwemmen:

http://www.campingsplit.com/net/

• MarkoMarko

“doorgaans gaan we in Pazin (Istrië) reeds begin september 's nachts onder de nul graden door”.

Dat “doorgaans” zal waarschijnlijk van toepassing zijn op de koelkast. Begin september zal het 's nachts in Pazin heus wel eens onder de 0 graden zijn geweest, maar doorgaans is dat zeker niet het geval.

Neemt niet weg dat het verstandig is een setje warme kleding mee te nemen. Zou ik sowieso doen, zelfs in juli/augustus.

• Andre

Hoi Tina, We zijn eind oktober 2009. 1e week van November gegaan. Iedereen raadde het af vanwege slecht weer en kou. We hebben de hele week 25 graden gehad. We zaten in Primosten, tussen Split en Sibenik in. Meer noordelijker, naar Rijeka was het wel kouder. We zaten overigens wel in een huisje, maar S'avonds was de temperatuur aangenaam.

• Tina

Bedankt voor jullie reacties. Denk niet dat ik me laat afschrikken door wat frisse avondjes. we hebben een goede tent. ;) Maar idd is een appartement evtl. een optie. Alleen ben ik bang dat ik het tentje dan ga missen…..

• rina de visser

Ik wil graag weten wat het weer is in kroatie september/oktober b.v d Rina

• nammerlaan

Ooooh, dat zal wel prachtig zijn Hans!