ik ben nu 3 keer in october geweest heb elke dag nog liggen zonnen bij het zwembad
strand is wel iets te koud maar zag de kroaten wel zwemmen hoor in de zee
ik ga nu weer half mei
September is meestal nog wel goed. Eén keer hebben we toch gehad dat het weer omsloeg en twee dagen regende en dat de temperatuur amper 14° haalde. Dit jaar had ik in september een zwembadthermometetje mee en heb ik een paar keer de temperatuur van het zeewater gemeten. Toen we rond 1 september aankwamen zo'n 26°, toen we 21 september vertrokken nog 21° à 22°. Wel met dien verstande dat we twee keer een dag of 2 gehad hebben met hevige bora-wind en woelige, zelfs stormachtige zee. En telkens was het water zo'n 2° afgekoeld. Het warmere “strand”-water mengt zich dan namelijk veel meer met het koelere “zee”-water. Maar zelfs op onze laatste dag nog steeds luchttemperaturen van zo'n 26°.
En ik heb het hier over het eiland Pag. In Istrië zal het iets sneller afkoelen dan in de omgeving van Dubrovnik. Gewoon logisch, het ligt zo'n 200 km zuidelijker (loodrecht naar beneden gemeten, van punt naar punt zal het heel wat meer zijn).
En zoals Norbert al aanhaalde, hoe later op het jaar, hoe meer regen je kan krijgen.
Wij zijn er één keer vanaf half mei geweest en toen vond ik het echt nog wel te koud om te zwemmen, zo'n 15°. Goed voor een verfrissing van 2 minuutjes maar om echt te zwemmen te koud. Maar wel al dagtemperaturen van 25° die tegen de avond en in de ochtend naar 12° zakten. Maar zodra de zon er dan doorkomt wordt het snel warm.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?