bij niet aanmelden van een ingebouwde gas installatie kom je wel in de problemen bij de APK-keuring.
Gas tanken bij Autohofen in Duitsland kijk bij www.veda-ev.de,click Veda Kompass aan,daarna liste der Autohofe.
Kun je kijken welke stations per autobaan Lpg/Flüssiggas verkopen
Bij de Autohofen kun je ook een gratis boekje Veda Kompass krijgen met een overzicht van de tankstations per autobaan die gas verkopen.
En voor het gemak maak ik thuis alvast een lijstje met Autobaannummer en afslag op een post it en plak dat op het dashbord.
Ben net naar Nederland gereden en je kunt vrij gemakkelijk, zonder al teveel problemen op LPG naar Nederland kachelen.
In Kroatie kun je voor de grens overal nog gas tanken. Ga je via Rupa dan heb je 5 km voor de grens een groot OMV station, dus daar kun je volladen.
Gemeten vanaf daar ben ik ben de volgende tegen gekomen:
Route ? Via Slovenie naar Oostenrijk, dan door naar Munchen, Nurnberg aanhouden, op de A-3, doorrijden tot afslag Venlo of (als je hoger moet) door naar Arnhem.
Slovenie (voor de grens met O'rijk): km 163
Duitsland: km 413
km 467
km 545
km 564
km 732
km 781
km 1065
km 1225
km 1394
Dit betreft dan zowel benzine stations direct aan de autobahn of op Rasthofen, maar het staat prima aangegeven (op de borden staat dan keurig LPG geschreven).
En vervolgens ben je in Nederland, kun je overal weer LPG krijgen.
Prijzen zijn door heel Europa ongeveer gelijk: 0,65 tot 0,71 euro. In Kroatie momenteel 4,45 Kuna.
Enfin, dat lost alle vragen over LPG wel op denk ik.
Als ik met een lpg installatie van Vialle gas tank in Kroatie heb ik dan kans op moterschade, gezien het gas niet zo schoon is.
Er word ergens gewezen op het feit dat bij een Vialle installatie het vuil in de cilinders komt.
Ik ga 06- 05-2010 naar dalmatie en zou graag weten of het wel verstandig is om op lpg te rijden.
Bij voorbaat dank voor de reactie
Jan
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?