Krotatie, mei of augustus

• Maaike Nicolai

Wij denken eraan met een kleine camper voor drie weken naar Krotatie te gaan. De camper kunnen we huren van kennissen tegen een aantrekkelijk tarief.

Omdat zij zelf 6 weken weggaan in juni en half juli moeten wij een keuze maken voor mei of augustus.

Wat is aan te raden? We hebben een dochter van 1,5 jaar. Het is daarom handig als we s'avonds nog voor de camper kunnen zitten als zij om 19.00 uur al naar bed. Is het in mei dan veel te koud? En hoe laat wordt het dan donker ongeveer? Augustus lijkt ons weer zo warm en druk. En omdat we nu toch nog niet aan schoolvakanties gebonden zijn is mei natuurlijk wel fijn. Maar we houden wel van korte broeken weer!

Een huisje huren is ook altijd nog een optie.

Hartelijk dank voor de reacties!

Groet, Maaike

• wthielen

Hallo Maaike,

Wij zouden kiezen voor September, staat wel niet bij je keuze maar in September is het over het algemeen heerlijk kortebroeken weer, en de ergste warmte en drukte is dan voorbij.

Veel succes en plezier bij de voorbereidingen.

Wim en Inge

www.dracveac.nl

• lavanda

Ik zou eerder voor mei als voor augustus kiezen. In juli en augustus kan het ook ;s nachts erg warm zijn…..

• Jo

' T is maar waarvoor je gaat. We waren er al een paar keer in mei, overdag heerlijke temperatuur maar ‘s avonds maar 12°. En ’t zeewater ook maar 15° en aangezien ik graag zwem vond ik dat toch wat te fris. Maar ‘k heb toen wel m’n hart opgehaald aan de mooie plantengroei.

Augustus, zeker de drie eerste weken zijn echt druk. We hebben ooit in begin augustus over een camping gelopen (Bi Village in Fazana) waar we het jaar voordien het heel erg naar onze zin hadden in mei maar dat jaar in juli zou ik er voor het geld van de wereld niet willen staan hebben wegens te druk. Wat moet dat zijn als het in augustus nog drukker is.

Daarmee gaan we de laatste jaren eerder in juni of in september. Maar eerlijkheidshalve moet ik er bij zeggen dat we in 2007 in september ook 2 koude dagen hadden van amper 14° en veel regen. Maar ervoor en erna prima weer.