Hond mee...wat vraagjes.

• daantje84

Hallo,

Wij willen waarschijnlijk in september naar Dalmatie.

Waarschijnlijk in de buurt van Trogir/Split.

Hiervoor naar Pula geweest, maar we willen dit keer wat zuidelijker.

Het wordt onze eerste vakantie met onze (grote) hond en zijn we op zoek naar een huisje/appartement waar honden in mogen en het liefste ook waar ze nog een beetje de ruimte heeft. Het lekkerste zal zijn een huisje met een (afgesloten) tuin.

Heeft iemand tips?

We willen ook nog graag op de terugweg naar de Plitvice meren. Mogen honden daar mee naar toe?

Hoe zijn kroaten tegenover honden? Mogen ze op bepaalde plekken los? En hoe zit dat op het strand?

Zijn er nog andere dingen waar we rekening mee moeten houden als je een hond meeneemt?

Ze heeft in ieder geval alle nodige inentingen gehad en hebben we een paspoort voor haar.

Alvast bedankt!

Groet,

Danielle

• lavanda

Hoi,

Wij gaan al een aantal jaren naar Vinisce, een klein dorpje iets ten noorden van Trogir. Twee jaar geleden waren daar Oostenrijkers met een hond, dus in dat appartement kun je in elk geval met je hond terecht….Hij kan daar evt. makkelijk de zee in om te zwemmen, en alle appartementen hebben een terras…..Mocht het je iets lijken?? Kijk voor informatie even op google bij Villa Carmen Vinisce. (ze hebben een onmogelijk webadres!!)

• Guido

Daantje,kijk eens op www.dogsincluded.nl Kroatië' .In TN Plitvice mogen honden mee maar moeten wel aangelijnd zijn.

• Robert

Veel Kroaten hebben ook een hond, dus ze zullen je niet vreemd bekijken. Ik zou wel een beetje voorzichtig zijn en niet je hond zomaar loslaten op een strand waar kleine kinderen spelen.

Hondevoer is overal te koop.

• daantje84

Bedankt alvast!

Mogen honden eigenlijk het hele jaar op het strand?

En natuurlijk houden wij rekening met kinderen die spelen. Dat is ook een van de redenen waarom we pas half september gaan. En omdat het dan wat minder warm is als in het hoogseizoen.

• Guido

Ik bedoel NP Plitvice(Nat.Park) en niet TN.Was even in de war met TN.Zaton.

• daantje84

Aangelijnd is niet erg. We zijn al erg blij dat de hond mee mag daar naartoe.

• Norbert HR

Wanneer je in september gaat zul je weinig problemen hebben en kan de hond, op een afgelegen strand, gewoon los lopen. Op campings en bij hotels mogen honden niet het water in, maar zodra je buiten de officiële aangelegenheden bent mogen ze gewoon zwemmen.

Ik heb nog nimmer problemen gehad met mijn hond en die gaat altijd met mij mee. Wanneer de hond niet wegloopt kun je hem/haar 's nachts gewoon buiten laten. Er zal niets gebeuren, niemand zal de hond meenemen en dan kan ze/hij gewoon gaan en staan waar ze/hij maar wil.