met de camper door Kroatie

• El

Hallo,

Graag zou ik willen weten of Kroatie campervriendelijk is. Dan bedoel ik: zijn er plaatsen om te mogen staan, en zijn er lozingsplaatsen. Zijn de campings er voor ingericht. Ik kan er nl. niets van vinden.

Wat is een mooie tijd i.v.m. drukte/hitte om naar Kroatie toe te gaan?

Alle tips zijn welkom en alvast bedankt.

Groeten El.

• Guido

De mooiste tijd ivb met aangenaam klimaat en drukte zijn de maanden juni en eind augustus + de maand september.

Vrij kamperen is niet toegestaan.De meeste campings zijn goed ingericht.Kijk eens op www.campingmening.nl Kroatië is zeer campingvriendelijk.

• Jack

Het antwoord van Guido is zeer duidelijk en dit moet je zeker doen met de camper door Kroatië. Veel plezier daar…

Gr Jack

www.croatia-hrvatska.nl

• ellen van kooij

Alleen op camping Korana bij de Plitvice meren heb ik speciale camperplaatsen gezien. Vlak na de ingang is een geasfalteerd(?) gedeelte voor campers.

Bij de andere campings staan de campers gewoon tussen de tenten, vouwwagen en caravans in.

• harry

vrij kamperen was vroeger ook al verboden, toch heb ik er best veel illegaal plezier van gehad, je komt meer in kontakt met de mensen

vorig jaar in italie een flop geweest met de huurcamper, nergens maar dan ook nergens kon je gewoon ergens staan, verbod , wegsleepregeling en lage bomen op parkeerplaatsen

maar overal gaat de wet in , dat je niet, ook al heb je alles zelf aan boord, ergens mag staan…missen ze inkomsten!!

en weten ze niet wie er in het land is

ik zeg dan ook …waar heb je een camper voor???

in iedergeval veel plezier

• Norbert HR

Wil je dan echt niet betalen dan ga je gewoon 's avonds op de parkeerplaats voor een camping staan. Daar staan namelijk wel meer campers en caravans wanneer ze niet de camping op mogen (na een bepaald tijdstip gesloten). De dag erna checken ze dan in, maar dan kunnen jullie weer weg rijden.

Op die manier kun je het goedkoop houden, maar of dat nu zo leuk is ?

Overdag mag je de camper natuurlijk wel overal neerzetten en dat wordt ook door velen gedaan.

• El

Bedankt voor de reacties. Het gaat niet om de goedkoopte, maar om in de vrije natuur te staan, i.p.v. op overvolle campings.

Het is meestal toch maar voor 1 of 2 nachten. En…….we hebben alles zelf aan boord, ook al is het geen super de luxe camper.

Aan de reacties te zien is het een fantastich land dus gaan we er gewoon op uit en nemen een camping.

Allemaal hartelijk dank.

• JaPa :o)

EI,

Omdat in Kroatië het kamperen buiten een camping niet is toegestaan en daarom strafbaar, raad ik u aan te kamperen op campings die voorzien zijn van voorzieningen voor gasten met campers. Een gewaarschuwd man telt voor vier!

JaPa.

• jan

wat dacht je van: ADAC Stellplatz-Führer Deutschland, Europa 2010 ?

• floris

Wij zijn net in Kroatie geweest, ook af en toe vrij gekampeerd, prima te doen. Niet zo benauwd zijn! Aan de kust veel campings maar ook erg groot en toeristisch (zelfs in het voorseizoen) in het binnenland zijn er weinig campings. Volgende keer als ik zou gaan zou ik ook weer af en toe vrij kamperen.