Wat vragen: 1-8 mei naar Zaton/Nin

• Anouschka

Hoi allemaal,

In de meivakantie (1-8 mei) gaan we naar camping Zaton. We hebben een Mobile home gehuurd via Homair Vacances..die was het goedkoopst.

Wat vragen:

* Is het zwembad al open dan???

* hoe koud/warm is het zeewater…kun je zwemmen/pootje baden dan?

* Is er uberhaubt al iets open?

* waar liggen die mobile-homes? voor/midden/achterop de camping

* hoe is het weer/temperatuur begin mei?

Alvast bedankt!

• Norbert HR

Zwemmen kun je meestal wel vergeten, tenzij je het niet erg vindt om in koud water te zwemmen. De zwembaden zijn namelijk onverwarmd en de zee zal dan nog behoorlijk koud zijn (tenzij we in april een hittegolf krijgen). Hoewel ik moet toegeven dat ik Kroaten ken die het hele jaar door zwemmen, maar dat zijn er maar weinig.

.

Pootjebaden zal misschien wel kunnen, maar in mei is het gewoon overal lekker rustig, dus ik zou gewoon dagtripjes gaan maken. Het is niet al te warm, dus ideaal om overal langs te gaan. In die regio is genoeg te doen en omdat het niet al te druk is op de wegen rij je in no-time naar Trogir of Split.

• leeuwtjes

Hoi,

De mei vakantie is leuk voor een bezoek aan Kroatie.

Zwembad zal wel open zijn en de zee was afgelopen voorjaar wel tedoen.

De opening van veel dingen is afgestemd op de intocht op hemelvaartsdag,dan hebben de duitsers en oostenrijkers een vakantie week tot pinksteren.

Dat is ook een erg mooie week,maar ja dat lukt niet altijd.

Veel vakantie plezier alvast.

• anouschka

ok, dacht dat het een verwarmd zwembad was…dacht ik ergens gelezen te hebben.

ik hoef ook niet zo nodig te zwemmen, maar de jongens (4 & 6) willen dat graag hahaha, Kroatie in hun ogen is warmte!

lekker rustig dus…niet erg, heb het nogal druk gehad afgelopen periode, dus ben aan rust toe.

Als uitstapje willen we sowieso naar Plitvice….

• Jo

Wij waren ooit (2004) een weekje later in Fazana en het zeewater was toen 15°. En dat is in mijn ogen net goed om ff te verfrissen, niet om uitgebreid te zwemmen. Omgeving Zadar zou het water misschien een graadje of twee warmer kunnen zijn.