hoihoi
Wij gaan in de meivakantie naar Zaton in Nin.
Is er een niet al te moeilijke route door Slovenie waar je GEEN vignet nodig hebt? en het liefst natuurlijk niet een veel langere reistijd dan via de snelweg….
Wie weet dit?
Kan wel, maar dan moet je door Italië en of je dat wilt is nog maar de vraag. Je zou dan via Fernpass door Oostenrijk naar Brennero (tolwegen omzeilen), dan stukje autostrada naar Trento, vervolgens SS-47 naar Bassano, dan naar Treviso en binnendoor naar Trieste. Daarna via de binnenwegen naar Rupa om dan eindelijk bij Rijeka aan te komen. Rijeka kun je dan de kustweg volgen tot Zadar en op die manier betaal je inderdaad zeer weinig tolgeld, maar…………………………….
Je zit dan ongeveer 10 uur langer in de auto, spaart al die tol, maar dat betaal je dan via benzine kosten weer terug.
Je kunt natuurlijk via de b-wegen in Slovenië gaan rijden, maar geloof me, daar heb je echt geen zin in, plak dan maar een uurtje of 4 extra aan je reis.
Je kan ook bij Villach naar Italie en vervolgens via Udine en Trieste de tolvrije weg naar Rijeka volgens. Je betaalt wel tol in Italie en je doet er iets langer over.
De tolprijs is hoog in Slovenie, maar ik moet wel toegeven dat je er flink wat voor terug krijgt. In ieder geval een flinke tijdbesparing.
hoi
Jan zal je ff mn mailadres doen via jou bovenstaande mail.
tis overigens niet dat ik te beroerd ben geld te betalen voor vignetten.
We gaan 8 dagen weg…oostenrijk is mooi 10 dagen geldig, maar slovenie dus maar 7 dagen. dus net 1 dag tekort..en dan moet ik dus een maandvignet kopen om die ene dag. Kijk als die dan weer een half jaar geldig was (zoals eerst was) dan had ik het niet erg gevonden..in Juli gaan we nl weer richting HR
Wij nemen deze weg al enkele jaren, de autowegen zijn wel wat meer verlengd tussen Maribor en de grens.
Als je binnen door gaat via Murack de 433 naar Lenart de 229 naar Trnovska Vas, hier is een goede overnachtings plaats.
Verder naar Ptuj.
Hier voorbij moet je opletten dat je niet de autweg opgeleid wordt.
Ga richting Videm daarna Podlehnjk, vanaf hier kon je in 2010 de hoofdweg weer tolvrij volgen.
De wegen zijn goed te doen en wel leuk na al die km´s autoweg.
Op deze manier vermijd je de chaos bij de oostenrijk sloveense grens waar bijna iedereen een vignet moet gaan kopen.
Mocht je nog vragen hebben dan stuur maar een mailtje
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?