Vignet Slovenie Vermijden?

• Jo

Dat denk ik er ook van. Je rijd tenslotte ook gewoon door Oostenrijk en dat kost je aan vignetten en tunnels minstens even veel. En de snelwegen in Slovenië zijn zeker de laatste 2 jaar erg uitgebreid.

• Rudy

Jongens toch, ieder jaar datzelfde gezever over een paar euro's. Kan dit aub stoppen of blijf thuis dan moet men geen vignet betalen. Waarom zaagt men niet over Oostenrijk, Frankrijk, Italie of Zwiserland? Daar moeten jullie ook betalen en men zwijgt, gewoonte zeker? Binnen enkele jaren is het in Slovenie ook normaal en hopelijk komt er in Belgie ook een wegentaks!!!

• Guido

Ben ik helemaal met je eens.De laatste weken lijkt dit forum ook wel op marktplaats en kunnen eigenaren van overnachtinsadressen blijkbaar met naam en site gewoon spammen op dit forum.

• rita

ook ik begrijp de mensen niet die op vakantie vertrekken en dan willen besparen.

ga ofwel op vakantie en geniet ervan of blijf thuis en pot je geld op.

trouwens, ik denk niet dat de kroaten zitten te wachten op mensen die geen geld willen uitgeven, ik moet L volkomen gelijk geven. Ook wij kijken niet op een eruo of kuna meer of minder op vakantie, je bent er trouwens maar 1 x per jaar, en als we sterven, dan nemen we ze echt niet mee.

geniet van het leven en het geld, je werkt er een gans jaar voor. ik geef het ook liever aan een terrasje ipv een vignet maar ik ga er niet moeilijk over doen.

en anders is het vliegtuig nog een optie, maar ja, dan betaal je luchthaventaks

• L

Goed gezegd Rita, een mogelijke besparing van 30 € op een vakantie van 1500/2000/2500 €……..????? Voor mij ….. onbegrijpelijk!!!!!

Gr.

L

• Gerrit Peels

Ik snap het ook niet

• ikke

ik snap niet dat er op een ‘discussie’ van vorig jaar gereageerd word…..

• Robert

Gisteren vanuit Rijeka naar Ljubljana gereden. Bij de oude tolpoortjes vlakbij Ljubljana werden alle buitenlanders er uit gepakt door de politie voor vignetcontrole. Er werd ook gekeken of hij wel goed en stevig was opgeplakt.

De boete is behoorlijk hoog dus zorg dat je zo'n ding op je voorruit hebt!

ps. gelukkig had ik zelf net daarvoor een nieuw jaarvignet gekocht en opgeplakt.

Nog een tip die ik kreeg bij het benzinestation: bewaar behalve het vignetdeel wat je niet opplakt OOK het aankoopbewijs in je auto. De politie schijnt er namelijk ook moeilijk over te doen als je niet kan aantonen waar je het vignet hebt gekocht.

• JaPa :o)

Robert,

Wat fijn dat Slovenië bij de EEG is gekomen, en dat je een (duur) vignet op je ruit moet hebben is ook prima, maar dat je ook het aankoopbewijs moet laten zien gaat toch wel een beetje ver! Maakt toch niet uit waar je deze hebt gekocht, of zijn er valse vignetten in omloop?

Hartelijke groeten van:

JaPa.

• Robert

Ik weet niet wat de reden is. De verkoper van het tankstation vertelde dat de politie er wel eens naar vraagt. Beter het zekere voor het onzekere nemen lijkt me en de bon bij het vignetgedeelte bewaren dat niet op de ruit wordt geplakt.

Bij mij werd er overigens bij de controle vlak daarna niet naar gevraagd. Misschien doen ze dit als er iets niet in orde is met het vignet. Dan willen ze natuurlijk graag weten waar het vandaan komt. En wel handig voor jezelf om te bewijzen dat jij niet degene bent die heeft gefraudeerd!