Beste/mooiste route Krk naar Plitvice meren

• lian

Onze meivakantie begint steeds meer vaste vormen aan te nemen.

Vanuit Porec ontmoeten wij vrienden bij de ferry Brestova om naar de eilanden Cres-Losinj te gaan. Veel info gekregen van Norbert,zo krijg je andere mensen ook enthousiast!

Vandaar met de ferry naar Krk en dan naar de Plitvice meren.

Welke route is mooiste of best te rijden?Wij rijden solo,onze vrienden met een camper.

Via de kust Cricvenika,Senj,Otocac,Plitvice of Via Karlovac,dan de 1, Plitvice meren.

Hoe is de route via Zagreb,Maribor,Graz etc.richting Nederland?Deze route nog nooit gereden nml.

Alvast bedankt!

• cor.groen

Welke de mooiste route is dat weet ik niet . Maar wij stonden enkele jaren terug op een camping bij het plaatsje Selce iets onder Crikvenica. Wij zijn toen langs de kust via het plaatsje Karlobag van de kust afgegaan het binnenland in.

De reis vanaf de kust naar Gospic was een schitterend mooie reis en lekker rustig .Fantastische uitzichten over zee,wij waren met auto en caravan en dat was prima te doen. Dan moet het voor jullie met auto en camper naar mijn mening geen probleem zijn.Trek er wel een dag voor uit want het is een flink stuk

Nogmaals wij reden vanaf Karlobag -Gospic -Licki osic- Korenica weg 25 naar de Plitvice meren. Daar zijn enkele campings vlakbij .Wij hebben daar drie dagen gestaan en zijn twee dagen bij de meren geweest . Eerst vanuit de midden met het bootje overgestoken en naar beneden gelopen en met een treintje terug . De dag daarop de omgeving verkend .

De volgende dag weer vanuit de midden weer met het bootje naar de overkant en toen naar boven gelopen. Schitterend mooi.Wij gaan daar zeker nog een keer naar toe.

Misschien nog een tip . Als je vanaf de plitvice misschien weer naar huis gaat dan is er bij het plaatsje Duga Resa iets onder Karlovac een kleine camping met de naam Slapic .Keurig netjes en schoon.Vandaar kan je met een trein naar Zagreb als je dat wil. Ik hoop dat je hier iets mee kan en wens jullie een prettige vakantie.

• lian

Bedankt voor alle informatie en nuttige tips!

vr.gr.Lian

• cor.groen

Wat ik nog vergeten ben mede te delen ook wij waren er in de maand Mei . Wij waren de eerste dag op een zaterdag bij de plitvice meren en toen was het er behoorlijk druk. Want busladingen met toeristen werden er uit geladen en die kwamen we allemaal tegen. Toen wij er de Maandag erna waren was het er heerlijk rustig en hadden wij alle ruimte en rust die wij ons maar konden wensen. Als het in je plannen past en je kan midden in de week zou ik dat zeker doen.

P.S Wij hoorden later dat als je meer dagen een bezoek wilt brengen aan de plitvice meren dat je dan met hetzelfde kaartje kaartje terecht kan ,misschien dat iemand anders die dit al eens heeft meegemaakt dit kan bevestigen.

Veel plezier verder

• lian

Wij gaan op doordeweekse dagen,dus dat komt goed uit.

Op een eerder topic over de plitvice meren wordt vermeld,mits je verblijft in een van de parkhotelsis het kaartje meerdere dagen geldig is.Of dat nog zo is?