route naar Pula

• Gib

Hallo,

Wij (gezin met 2 kinderen) gaan in augustus voor de 1e keer naar Kroatië (Istrië/Pula). We gaan met de auto en willen het in 2 dagen rijden.

In de nacht van donderdag op vrijdag vertrekken, vrijdag een tussenstop met overnachting en dan zaterdagochtend (7 augustus; volgens mij zwarte zaterdag) het laatste stuk.

Wij hebben via routeplanner de snelste route bekeken en dachten dan ergens rond Villach te overnachten.

Hebben jullie misschien tips wat betreft route voor het stuk na Villach? Of misschien betere alternatieven?

Ik hoor het graag.

Gib

• Norbert HR

Ik zou haast zeggen: ‘blijf nog een dagje staan waar je staat voor je overnachting, scheelt je een hoop ellende op zaterdag, zeker als je 2 kinderen bij je hebt’.

Of………..sla die overnachting over en rij in 1 keer door naar Kroatië en zoek daar dan een overnachting voor 1 nacht (zijn best te vinden), maar ik zou hoe dan ook vermijden dat je jezelf op zaterdag in het verkeer vast gaat zetten, dat wordt alleen maar ruzie, gescheld, gevloek en getier, plus nog wat jengelende kinderen.

• lavanda

Ik ben het met Norbert eens…..rijd in 1x naar Pula, is best te doen als je 's nachts al vertrekt.

Houd ook in je achterhoofd dat het in Oostenrijk/Slovenie slecht weer kan zijn.Waarschijnlijk ben je er al vroeg in de middag, en dan is het niet prettig als je in de regen moet wachten tot je verder “mag”. Twee jaar geleden dachten wij ook in Oostenrijk een nachtje te blijven,maar aangezien het ;s middags regende en slechts 8 graden was zijn we doorgereden……tot onze verbazing zaten we om half 7 aan de pizza in Zadar!!!!

De zaterdagen zijn echt een regelrechte ramp vanaf Duitsland tot ver in Kroatie…….