hallo,
wij komen vanuit pula en willen naar plitvice meren
kunnen we dan beter vanaf rijenka gaan of vanaf senji (wat is het gemakkelijkst en snelst?
wie weet dan de route(met de auto)
Volgens mij is het snelst en gemakkelijkst via de autosnelweg Rijeka, Karlovac daar de oude baan ‘1’ naar Plitvice. Dat is wel de langste route (en duurste in tol) maar veruit de snelste.
Ben je niet gehaast dan kan je natuurlijk de route via Senj nemen (mooie zichten voor wie niet zelf rijdt).
Rij je in het weekend dan zou ik wel niet opteren voor de route via Senj (druk op de magistrale).
De route via de snelweg tot Ogulin (via knooppunt Bosiljevo dan richting zuiden) en dan de oude baan naar Plitvice zou ik afraden. Het lijkt sneller op de kaart, maar dat is het zeker niet.
Hans
La,
Van Pula via Bosiljevo naar plitvice is ca. 271 km. met een reistijd van zo'n 4:00 uur enkele reis.
Van Pula via Senj naar plitvice is ca. 262 km. met een reistijd van zo'n 4:30 uur enkele reis.
Kijk maar eens via deze http://maps.google.be/maps?f=d routeplanner.
En verder neem ook de opmerkingen van Hans ter harte!
Een fijne vakantie toegewenst door:
JaPa.
Ben het niet eens met de routeplanner en de suggestie dat de route via de snelweg het snelste is. Vanaf Rijeka (waar ik woon) is het via beide routes zo'n 2,5 uur rijden, als je niet hard doorscheurt. Ik heb beide routes zeer vaak genomen en moet zeggen dat de snelweg een stuk comfortabeler is. Daar betaal je dan ook voor.
De magistrale is de laatste paar jaar veel rustiger geworden, ook in het weekend. Voordeel is dat je veel mooiere uitzichten hebt. Ook heb ik begrepen dat ze klaar zijn met de weg in het binnenland, waardoor het tot voor kort een ramp voor je auto was om die route te nemen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?