hoelang duurt t met de boot (veerpont)vaste land/cres/krk

• liav

hallo,

wij willen met de veerpond vaste land (istrie) naar vaste land rijenka

hoe lang doe je daar over

dus eerst naar cres dan naar krk daar willen we een nachtje blijven en dan willen richting karlobag welke veerpont kan ik dan t beste nemen vanaf krk? en hoelang duurt die reis

alvast bedankt

• lipik

Als het de bedoeling is om zowel Cres/Losinj en Krk te bezoeken, dan kan je in Brestova de boot nemen naar Cres (Porozina). Verder kan je dan in Merag de overzet nemen naar Krk (Valbiska). Vanaf Krk kan je gewoon met de auto (of bus) naar het vasteland over de brug.

Tijd : de tijd voor een overzet is ongeveer een half uur (denk ik, 't is al een tijdje geleden, maar er ijn hier wel mensen die dat beter weten). Maar het hangt ook af van de wachttijd. Buiten het seizoen is dat niet zo heel lang, al kan het zijn dat je bv aankomt een half uur voor vertrek dan moet je toch dat half uur er bij rekenen. In de zomer is het meer wachten in de zin van wachten in de rij…

Verder is de reis van vasteland Brestova met boot naar Porozina en verder naar de andere overzetplaats Merag dan boot tot Valbiska (krk) : anderhalf uur (zonder tussenstops)

en van Valbiska naar Karlobag : 2 uur 30 .

Als je alleen Krk wil bezoeken is de optie enkel via de weg zeker sneller (en goedkoper).

• JaPa :o)

Lia,

Van Brestova met de ferry naar Porozina (Cres) duurt ca. 30 minuten.

Van Porozina naar Merag (Cres) over het eiland Cres is ca. 34 km. en duurt ca. 30 minuten.

Van Merag met de ferry naar Valbiska (Krk) duurt ca. 30 minuten.

Hierbij zijn geen wachttijden bij de ferry's begrepen.

Vakantiegroeten toegewenst door:

JaPa.

• Jo

Zowel van Brestova naar Cres als van Cres naar Krk zal dat zo'n 15 à 20 min zijn. Vaarschema is afhankelijk van de drukte. Er is een schema maar eens het wat drukker wordt is het aanleggen, laden, overvaren, lossen en weer laden en direct vertrekken.

Hans en Jo,

We zaten toevallig in elkaars vaarwater, wat een informatie krijgt die Lia toch!

JaPa.

• Jo

Ja, 't berichtje staat er 6 uur en dan drie reacties binnen een tijdspanne van 4 minuten. Puur toeval, zeker ;)

• MarkoMarko

Wachttijden gelden enkel als je met de auto bent. Voetgangers kunnen meteen de boot op..

• liav

hallo allemaal,

deze lia krijgt inderdaad een hoop informatie……..te gek hoor

ik heb hier echt wat aan

ontzettend bedankt

ps het is onze eerste keer naar kroatie dus ik wil graag goede informatie

Maar hebben we het hier steeds over dezelfde??

We hebben een Lia, een Lian en een Liav.

JaPa.

• liav

nee ik ben lia, en na het inloggen liav