Hallo, na 3 jaren istrië willen we nu eens zuidelijker gaan, bijv. het eiland Krk of Zadar,
we zijn met zijn 2en 55/58 jaar zoeken een leuke camping, wie heeft een idee,
Groetjes Wout en Elly
Weet niet wat jullie zoeken (groot / klein, entertainment / geen entertainment, schaduw / geen schaduw, aan zee / niet aan zee), dus dat zal moeilijk zijn.
Rondom Krk zijn diverse campings te vinden, sommigen met absoluut geen schaduw, andere campings met wel wat schaduw. In Baska ligt een camping midden in het dorp, geen boom te vinden en in de zomer verschrikkelijk druk.
Een mooie camping is te vinden aan de noord-west zijde van het eiland, genaamd Glavotok. Helaas ligt deze camping redelijk ver buiten de bewoonde wereld, Krk stad ligt bv op ruim een half uur rijden en Baska op wellicht een uur.
Wil je meer naar het zuiden dan zul je langs de weg Zadar - Murter zeer veel kleine campings tegenkomen. Deze liggen direct aan het water en dan praat je over 20 - 30 staanplaatsen maximaal. De campings liggen min of meer bij de eigenaren in de achtertuin en het gaat er allemaal heel gemoedelijk aan toe.
Recentelijk was ik in het zuiden en daar kwam ik een pracht van een camping tegen, niet al te groot, direct aan zee en veel schaduw. Met de auto ben je in 5 minuten in Biograd en ook Zadar - Sukosan - Murter etc liggen op acceptabele afstand. Gaat om het dorpje Draga en op deze website kun je de camping zien www.oaza-mira.hr
Als je schrijft dat het verstandig is om wel te reserveren, zeg je onbewust ook dat niet-reserveren onverstandig zou zijn. Dat ben ik niet met je eens.
Sterker nog: ik wil niet eens op een camping staan die tot aan het laatste plekje helemaal afgeladen vol staat. Dan zou ik wel naar Frankrijk, Italie of Spanje gaan ;-)
Hèt grote voordeel van kamperen, vind ik de vrijheid. Als je onderweg iets moois tegenkomt, kan je daar wat langer blijven. Als je slecht weer treft, kan je verkassen. Of als de camping tegenvalt. Of de camping-buren zijn te luidruchtig.
Dat ‘verlies’ je als je van te voren gaat reserveren.
Zolang je niet persé op die ene camping in die ene periode wil staan, kan je gerust op de bonnefooi naar Slovenie en Kroatie reizen. Er is altijd wel een mooi plekje te vinden!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?