gewoon caravan achter de auto,en rijden.
net weer aangekomen in Rovinj met eeen caravan.
Betalen moet je overal.
Half mei willen wij voor het eerst met de caravan naar Istie, graag zouden wat informatie willen krijgen m.b.t.
b.v. overnachtingscampings (wij willen niet meer dan ong. 350 km per dag rijden), route, tolvignet en wat
voor ons nog meer interesant is.
Wat is de temperatuur gemiddeld, plaats onder de bomen ?
Wie heeft ervaring met de Camping Kanegra en/of Solaris, zoja, waar op de camping zijn mooie plaatsen, enz,
Wij willen ong. 4 weken in Istrie blijven om daarna naar Italie te gaan.
B.V.D. Gert.
Wij willen graag van Pula naar Opatija en vandaar naar de Plitvice meren.
Ik zou graag willen weten welke weg er het makkelijkst te rijden is ook al is deze minder mooi ( de A9 en A8 óf de kustweg E751).
Mijn vraag is dan ook wie er ervaring heeft met de kustroute (hoofdweg E751) van Pula naar Opatija. Op de kaart staat een stijging van 10% bij de plaats Barban. Wij hebben een lange en brede caravan en ik zou graag weten hoe deze weg is.
Ook van de 5 km. lange Ucka tunnel vanaf de A8 richting Opatija, zou ik graag weten of deze erg smal is of goed te doen met een brede caravan.
Als laatste ben ik zeer benieuwd naar de ervaringen bij de grensovergang bij Koper.
Al enkele malen heb ik gelezen dat er een grote ‘bult’ is waar nogal eens auto's over verhit raken, maar heb niets kunnen vinden op de kaart én Google earth.
Kan iemand mij zeggen of er inderdaad zoiets iets, moet er erg geklommen worden ( hoeveel procent) of is het goed te rijden met voornoemde caravan.
Alvast erg bedankt voor de reacties.
Elly
Als het om gemakkelijk rijden gaat dan zou ik de Ypsilon nemen. Een eind om tov de kustweg maar zeker comfortabeler en sneller. En de Ucka-tunnel is zeker doenbaar met een lange en brede caravan. Er rijden ook 40-tonners door.
Bij Barban zit inderdaad een “zwaar” stukje maar ook dit wordt gereden door grote vrachtwagens. Zelf hebben we ‘t enkel met de personenwagen gereden ’t Is al van 2008 geleden dat we in de omgeving van Pula gecampeerd hebben met de vouwwagen en ik weet echt niet meer hoe we toen gereden hebben. ‘t Kan dus best zijn dat we ’t ook met de vouwwagen gedaan hebben. Maar een vouwwagen is natuurlijk nog geen grote caravan.
Of de weg nu echt de moeite is om hem te gaan rijden is een andere vraag. Er zitten wel wat mooie stukken in maar ook veel stukken waar je amper de zee ziet. Als ‘t om ’t uitzicht te doen is kan je hem mi beter eens op een dag zonder caravan rijden.
En wat betreft de overgang bij Koper, ook dat is al minstens van 2008 geleden. Er was toen nog geen tol op de Ypsilon zelfs.
Wij rijden met een caravan van 2.5mtr breed.
Of we nu via Italie(Udine)of via Slovenie gaan , het maakt allemaal niet uit.
De wegen worden steeds beter(en breder)
Wij gaan al jaren naar Pula (Medulin)
Daar zijn de wegen helemaal top.
Wij rijden in 1 uur naar de grens van Slovenie.
Dus je hoeft je helemaal geen zorgen te maken.
Sommige wegen in Nederland zijn smaller (bv in Zeeland)
Jo en Lexy,
Bedankt voor jullie antwoord.
Naar aanleiding daarvan hebben we besloten om toch niet de kustweg te rijden maar de A9 en A8 te nemen (Ik neem aan dat dit de Ypsilon is) en dan de Ucka tunnel.
De grensovergang nemen we bij Koper nu we weten dat er geen obstakels zijn.
Het is onze eerste keer die kant op en daarom erg prettig nu op de hoogte te zijn.
Elly
Wij willen eigenlijk naar Kroatie in aug,maar ik vind het verschrikkelijk om door al die tunnels te moeten.
Zeker met de caravan.
Nu willen we eerst naar de plitvice meren ,dan rijden we via Graz naar Zagreb.
Maar is dit ook een optie om terug naar huis te rijden,we willen naar Moscenicka Draga.
Maar eigenlijk ook op de terugweg naar Salzburg.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?