venetie-pula

• liav

hallo,

wij willen 11 of 12 juni van venetie naar pula(we landen op treviso)

bij venzialines gaat er een overtocht naar pula pas op 15 juni

weet iemand of er vis een andere maatschappij een overtocht naar pula gaat op die dagen

we willen liever niet naar porec om dan weer , met koffers, op een bus stappen richting pula

als t niet anders kan oké, maar liever niet

bedankt ik wacht de reacties af

• Norbert HR

Je maakt het wel heel erg lastig voor jezelf.

Waarom zou je met de boot van Venetië naar Pula willen (of omgekeerd) wanneer het vliegtuig naar Treviso gaat ? Treviso is een behoorlijk eind van Venetië, en in Venetië moet je dan gaan zeulen met koffers.

Om even in het kort aan te geven wat je reis ongeveer gaat worden:

1. Vliegen naar Treviso

2. Bus naar Mestre (iets van 10 euro)

3. Trein naar St. Lucia (Venetië) (1 euro)

4. Busboot naar San Marco (3 euro)

5. Boot naar Pula (70 euro)

Geschatte kosten, per persoon, dus ruim 80 euro enkele reis !!

Dan zou ik zeggen, vlieg naar Treviso, pak de bus naar Mestre (de bus naar het station in Treviso gaat maar eens per uur, is een beetje lang wachten) en stap daar op de trein naar Trieste. Pak in Trieste de bus naar Pula.

Nog makkelijker ?

Huur een auto of vlieg naar Pula of Rijeka. Rijeka kan met HLX.

• Carla

Of…

Rechtstreeks vliegen met German Wings van Keulen/Bonn naar Pula op 10 juni voor € 60 (incl.)

Rechtstreeks vliegen met German Wings van Keulen/Bonn naar Pula op 13 juni voor € 70 (incl.)

of…

Vliegen met Ryanair van Brussel (Charleroi) naar Triëste op 13 juni voor € 19 (incl.)

Vliegen met Ryanair van Düsseldorf (Weeze) naar Triëste op 10 juni voor € 20 (incl.)

Vliegen met Ryanair van Düsseldorf (Weeze) naar Triëste op 12 juni voor € 15 (incl.)

;)

• liav

hoi,

ja we hebben de tickets nl. al geboekt, ook voor een heel leuk prijsje en het leuk ons juist wel leuk met de boot over te gaan dus vandaar…..

alleen toevallig gaat die 11 of 12 juni net niet naar pula

ontzettend bedankt voor jullie meedenken

• Norbert HR

Wanneer de eerste tickets niet al te duur waren………………..dan boek je toch gewoon nieuwe tickets en laat je de oude voor wat ze zijn o is dat te simpel ?

Je kunt of 80 euro pp aan een enkele reis Pula vanuit Treviso betalen of …………….je vergeet de oude tickets en koopt voor 20 euro nieuwe tickets rechtstreeks naar Pula.

Kan aan mij liggen, maar denk dat ik het wel zou weten.

• Bjorn Marinus

kan iemand mij een goede site geven voor meer uitleg over deze toch? want op internet vind ik alleen maar sites die er onduidelijk over zijn of het niet doen. gaat de boot elke dag in de zomervakantie? en hoe duur is zo'n trip ongeveer?

• Norbert HR

Een paar jaar geleden was het al 400 Kuna per persoon. Dan ben je wel geteld een paar uur in Venetië oftewel wie Venetië echt wil zien gaat gewoon met de auto. Porec - Venetië is precies 250 km, parkeren kan bij het station in Mestre en daar pak je dan de trein naar St Lucia, Venezia. Op die manier beslis je zelf wanneer je aankomt en wanneer je weer weggaat, Venetië is te groot en te mooi om in een uurtje of 4 te bekijken.

Afgelopen zaterdag was het jaarlijkse vuurwerk in Venetië te bewonderen en naar wat ik hoor was het weer fantastisch. Ik heb het zelf een aantal jaar mee mogen maken, blijft nog altijd één van de mooiste vuurwerkshows ooit.

Binnenkort (1e zondag van september) is dan de historische regatta, kan ik ook van harte aanbevelen. Plekje zoeken langs het Gran Canal en dan alles aan je voorbij laten komen.