Tunnels bij Rijeka

• Britt-Marie

Weet iemand of de verkeerschaos bij Rijeka voorbij is. Ik bedoel de rondweg bij Rijeka

waar ze een paar jaar bezig zijn met nieuwe tunnels bouwen. Voriges jaar augustus

gingen wij dwars door Rijeka om de verkeersopstopping op de rondweg ontwijken.

Dit jaar gaan wij begin juli naar Crikvenica, dus ik ben benieuwd hoever ze zijn met de

tunnels.

• Robert

Alles is af. Je zou alleen vast kunnen komen te zitten bij Bakar, want daar houdt de snelweg op.

• ludo

hartelijk dank voor deze info robert,wij zaten vorig jaar ook vast in rijeka.het zijn weer een paar uren langer vakantie

• JaPa :o)

Robert,

Bedoel ja dan bij de verkeerslichten als je de helling af komt rijden?

Groetjes:

JaPa.

• Robert

Ja, die inderdaad. Het zijn er eigenlijk twee. De eerste vlak nadat je het einde van de snelweg hebt bereikt en de tweede onderaan bij de zee. Ze zetten er bij drukte vaak wel een agent neer om de doorstroom te bevorderen.

Ik ben wel benieuwd hoe druk het daar wordt deze zomer, aangezien nu iedereen door kan rijden bij Rijeka. Ik hoop niet dat dit een enorme “bottle-neck” wordt.

Ze zijn overigens wel bezig om de snelweg verder te bouwen richting het zuiden, maar dat kan nog wel even duren.

• Britt-Marie

Als je naar Crikvenica gaat hoef je eigenlijk de drukke magistrala

niet te rijden als er file staat. Net achter Bakar weggetje schuin omhoog

komt uit op de weg dat van de snelweg komt, stukje doorrijden en in

plaatsje Krizsce links af en je rijd parallel met de kustweg-alleen in een

heel verlaten dal-wel mooi hoor. En kom je zo via de ‘'acterdeur’' Crikvenica binnen.

• MarkoMarko

Het genoemde dal is de zg Vinodol (= wijn vallei) en loopt door tot Novi Vinodolski.

Rij er eens doorheen en bekijk Drivenik, Bribr (kastelen van Frankopan) en ga (eventueel) via Ledenice naar Novi.