overnachting oostenrijk

• JaPa :o)

Jannes,

Dat zijn toch weer 3 malo pivootjes!

En wat de commissie betreft maak je daar maar geen zorgen over hoor, en de mensen zijn vrij om te overnachten waar ze willen.

Ik heb een niet commerciële website, en ik verstrek “gratis” advies en informatie aan de vakantiegangers die daar om vragen.

En Jannes, heb je al eens bij http://www.hausheimat.com overnacht?

Allen een fijne vakantie toegewenst door:

JaPa.

http://www.eilandkrkkroatie.nl

• Klaas

Wij gaan dit jaar voor de tweede keer naar Gasthof Schlickwirt in Oberweißburg. Net voor de Katchbergtunnel, 2 bochtjes vanaf de snelweg.

We vertrekken op donderdag, blijveb vridags over in Oberweißburg en gaan 's zaterdags rond een uur of acht verder naar Kroatie. Daar kom je dan rond een uur of 12 op de plaats van bestemming (Kvarner).

Vorig jaar hier ook in Gasthof Schlickwirt geweest en is uitstekend bevallen. Tijdstip van aankomst was om 22.00 uur. Donderdags is hun rustdag maar er was voor gezorgd dat we eten en drinken op de kamer hadden. Officiële intake was op vrijdagmorgen. We konden dus zo vanuit de auto op het balkon gaan zitten!

Ze hebben de keuken speciaal voor vegetariërs en evt. voedselallergie.

en een zwembad, sauna, kinderspeelkamer. loungeruimte en op vrijdagmiddag teaparty in de tuin!

foto:

(Dat HH heeft 't zo langzamerhand druk genoeg. Nu de lokale economie in Oostenrijk maar eens stimuleren.)

• JaPa :o)

Aan allen,

De ANWB heeft een prachtig en handig boek uitgegeven met B&B adressen voor onderweg in heel europa.

Kijk maar eens onder deze link: http://www.anwb.nl/verblijven/bedandbreakfasts/home.jsf

JaPa, die u een goed overnachtingsadres toewenst!

• Wietze & Hannie

Hallo JaPa

Wij vonden voor de overnachting met hondje (normaal moet je daar ook voor betalen)

en lekker eten zowel s'avonds als met het ontbijt is 63,00 euro niet duur.

En uiteraard heeft iedereen daar een andere mening over.

Nog goedkoper kan ik me haast niet voorstellen, wij zijn geen mensen

voor een herberg.

• Britt-Marie

Op heenweg rijden wij altijd in een stuk door, maar wij zijn ook met 4 chauffeurs,

waarvan 2 “beroeps” zijn. Op terugweg overnachten wij wel in Oostenrijk, gewoon

de weg wat je wil rijden op kaart opzoeken, de plaatsen die je langskomt “opgoogelen”

de meeste plaatsen hebben wel een website met toeristinfo. En je heb en hele rij over-

nachtingsadressen die je kan mailen. Zo hebben wij dit jaar een bauerhof in Mittersill

geboekt, voor 24 euro per persoon met ontbijt. Hoe het bevalt weten wij dus nog niet,

maar het is voor een nacht. En via de websites kan je ook een boel uithalen. En ik

begrijp nu dat wij wel de Tauernautobahn beter kunnen mijden…Zie waarschuwing van

Norbert…

• Britt-Marie

Hoi Klaas,

ik neem aan dat jij ook weet dat zo'n beetje de hele Tauern-autobahn een grote baustelle is

geworden. Kijk anders even op de berichten van "waarschuwing Oostenrijk.

Groet Britt

• Klaas

/ Off Topic

Hoi Britt,

Ja, ik heb de posting over die wegwerkzaamheden gezien en gelezen.

Daarom hebben we onze plannen een beetje aangepast. Vorige keer zijn we om 14.00uur vertrokken en om 22.05 uur aangekomen in Oberweissburg. Gelet op de werkzaamheden vertrekken we deze keer om 09.00 uur om op die manier zonder stress zo'n 4 uur vertraging te kunnen beleven. Overigens is er met stilstaan niet s mis: je kunt de structuur van asfalt eens goed bekijken of de constructie van de vangrail. Werkelijk, er gaat een wereld voor je open. Lastiger vind ik het om enige honderden meters te rijden en dan weer 10 seconden stil staan. Dan ben ik in staat om de auto midden op de weg stil te zetten en de sleutel op een tegemoetkomende vrachtauto te gooien.

Maar goed. Nog nieuws of feiten uit crickvenica die ik moet weten voor een leuke vakantie?

On Topic/

Heb je tips voor een overnachting in Oostenrijk? Ik ben al voorzien maar anderen kunnen er misschien wat mee.

• Britt-Marie

Whaha,

structur van de asfalt :-) nou laat de structuur maar en laat mij maar eroverheen zoefen. Je weet dat

je ook “binnndoor” kunt in Oostenrijk en vlakbij Villach weer op de autobahn komt? Voor diegene

die een overnachting in Oostenrijk zoekt is het eigenlijk heel eenvoudig: je bekijkt de weg die je wilt

rijden, kijk welke plaatsen interessant lijken-googel die op. Ze hebben mestaal een site met toeristen-

informatie. En dan je uitzoeken, dit jaar gaan wij op terugweg eerst over de Grossglockner-hochalpen

strasse (mondvol) rijden en daarna overnachten op een bauernhof. Voor 24 euro p.p. Kan niet veel

misgaan denk dan zo maar. Voor zover ik weet zijn er geen bijzonderheiden in Crikvenica-zoals het is

is het al leuk…nog 10 nachten slapen en wij mogen weer!!! En jullie?

• Klaas

Dag Britt.

Die ‘mondvol’ straat hebben we twee jaar geleden gereden. Inderdaad prachtig. Wel een paar keer de auto aan de kook maar met de verwarming aan en de raampjes open was het nog net te doen. Deze keer nemen we gewoon de A10 en nemen een eventuele file voor lief.

Crickvenica is voor ons van 14 dagen vanaf 23 Juli. Ik denk dat jullie dan net weer vertrokken zijn?

• Britt-Marie

Hoi Klaas, ja als jullie aankomen in Kroatie zit het voor ons allang weer op en zijn wij weer

aan het werk…zal dan aan jullie denken. Als je trouwens lekker ijs willen eten, kunnen wij

ijscafe Picasso recomenderen, ligt aan de boulevard. Op terugweg van Kroatie proberen wij

elke keer een andere route nemen en koppel daar dan ook een overnachting in Oostenrijk aan.

Kunnen wij zondags in alle rust terugrijden naar NL, zijn er zowiso minder vrachtverkeer op de

weg in Duitsland. Ennuh-ik zal maar goed over nadenken of je de “fileleed” aan wilt gaan, schijnt

dat je de structuur van de asfalt heel goed kan bekijken als de domscenario uitkomt van 8-9 uur

in de file staan. Ik hoop voor jullie van niet. Wij hebben besloten om “binnendoor” rijden-ook komen

wij snachts door Oostenrijk, wij willen de risico gewoon niet nemen. Heel veel vakantie-plezier voor

straks. Wij vertrekken zondag 4 juli van hier, als wij bijzonderheden horen onderweg over “de files”

of andere belangrijke dingen, proberen wij vanuit Crikvenica het te melden.