autoverhuur kroatie

• liav

hallo

wij zoeken een betrouwbare autoverhuur

we willen t liefst in pula(of beter premantura) de auto ophalen maar de auto dan terugbrengen op zadar vliegveld

heeft iemand een suggestie en misschien wat tips waar je op moet letten?

• lipik

Ik huurde altijd via internet bij Sixt (www.sixt.com). Ik vergeleek dan ook altijd wat prijzen van de andere ‘klassieke’ verhuurders (avis, …) en Sixt kwam er altijd als voordeligste uit. Heb ooit een auto gehuurd in Dubrovnik en achtergelaten in Zagreb. Dat ging allemaal zondr problemen. Alles verliep altijd vlot. Enkele punten om op te letten :

Controleer de auto toch even op uiterlijke gebreken (krassen, blutsen, enz…) neem bv wat foto's rondom.

Controleer op de tank vol is en indien niet laat de meterstand noteren op je verhuurformulier.

Tank vol kortbij het afgiftepunt zodat er geen discussie is over de tankinhoud.

je kan de franchise (bedrag dat je sowieso betaald bij schade of ongeval) ook afkopen voor een klein bedrag per dag. Als je dat doet hoeft men zelfs de auto niet meer na te kijken bij afgifte, alle schade is dan toch voor de verzekering.

En als laatste : zorg voor een geldig rijbewijs, zorg dat je al minstens enkele jaren rijervaring hebt (lees de regels, meestal moet je minstens 2 jaar een rijbewijs bezitten), de min. leeftijd moet meestal ook 21 zijn, en je MOET een credit-kaart bezitten. Zonder gaat het niet.

Hans

• jean paul

ik boek mijn huurauto's altijd bij eautohuur.nl

zij zoeken de goedkoopste onder de gerenommeerde verhuurbedrijven.

ook je eigen risico (“franchise” in belgisch?) kun je hier een stuk goedkoper afsluiten.

let wel op dat wanneer je een auto huurt (geldt voor alle verhuurbedrijven) alleen de huurder er in mag rijden.

wil je ook een ander er in laten rijden (je partner) moet je dat aangeven en (veel) extra betalen.