wegenvignet Slovenie

• els

Hallo,

Heeft er iemand de de secundaire weg al genomen tussen Sentilj tot Marcelj, is dit te doen?, we zouden dit willen proberen omdat we toch tijd genoeg hebben, en zo het vignet niet moeten kopen, en dan in Ptju overnachten .Is de wegencontrole echt zo scherp op deze route???

• ellen van kooij

Waarvoor zou er controle moeten zijn? Je hebt buiten de snelweg geen vignet nodig. Dus ook niet voor dit traject. Let wel op dat je in Oostenrijk al van de snelweg afgaat en de ouder grensovergang neemt.

En verder natuurlijk de gewone regels hanteren. Dus niet te hard rijden enzo 8-)

• aggie

wij zijn net 2weken in porec geweest met oog op caravan wegbrengen

gaan in juli voor 4weken vak

moest dus maand vignet kopen wat dus best ongunstig is

en in juli weer opnieuw

maar ik denk ,waarom zo moeilijk doen om dit vignet ,dan moet je niet op vak gaan en op elke cent letten

ook mijn verzekering is optimaal en ook paspoort

dat is nu eenmaal zo en anders ga dan niet

wij zijn ook gewoon modaal hoor en geen poeha

fijne reis

• ellen van kooij

In dit geval kan ik het me goed voorstellen. Je moet namelijk een vignet kopen voor een stukje van slechts 16 km!

Op de rest tot aan de grens met Kroatie (= nog 43 km) ligt namelijk nog geen snelweg…..

Als ze die nou eindelijk eens afmaken, wil ik daar best 15 euro voor betalen B)

• Carla

Hoi Ellen,

Nou, dan zul jij dit jaar best een vignet willen kopen. Vorig jaar ging het namelijk nog maar om een afstand van 14 km wat nog geen snelweg is.

• ellen van kooij

Is er na Maribor dan ook al snelweg af? Waar liggen de 14 km die nog moeten?

Vorig jaar zijn we daar de A1 richting Celje op gegaan en dus niet gezien of er al verder gebouwd was. Wat ik van anderen begrepen had, was dat nog niet zo. Maar blijkbaar dus wel?

• Carla

De rotonde en autoweg bij Maribor zijn ook komen te vervallen, is allemaal snelweg. Je hebt alleen later nog een klein stukje (Maribor>ZG v.v.) in Slovenië wat nog geen snelweg is.

• ellen van kooij

Van Maribor naar Zagreb is geen klein stukje, toch nog bijna 40 km…..

Over dat stuk had ik het ook. Dat is dus nog geen snelweg?

• Gerrit Peels

Ellen je vergist je het is hooguit 10 km wat geen snelweg is.

• ellen van kooij

Dat was ook mijn vraag: welk stuk ligt er dan nog geen snelweg?

Van Maribor tot aan de grens is bijna 40 km. Dus daar ligt blijkbaar al wel een deel snelweg. Is dat dan voor of na Ptuj?