trefwoorden

• miranda

Camping - Zandstrand - Schoon sanitair - Bij dorp/stadje - Gezelligheid '= FIetsen in de buurt

Omgeving - Cultuur - Historie -

• ellen van kooij

Zandstranden zijn er nauwelijks in Kroatie.

Fietsen langs de openbare weg doe je er alleen als je zelfmoordneigingen hebt (td)

Schoon sanitair ligt er aan welke eisen je stelt. Over het algemeen vind ik het redelijk schoon.

Voor de rest ben je aan het goede adres in Kroatie. Aangezien een paar duizend km lang is, zijn er vele, vele campings. En die voldoen bijna allemaal aan de overige wensen.

Is het je eerste keer naar Kroatie?

Hoeveel tijd heb je? Wil je trekken of naar 1 plek toe?

Ga je in het hoogseizoen?

Welke leeftijd? Met kinderen?

• Carla

Split… alles, behalve fietsen of je moet kamikaze zijn. Je hebt een camping in Stobreč, net even ten zuiden van Split.

http://www.campingkroatiesplit.nl/

Ook Split zelf heeft meerdere zandstranden :)

• Jo

Probeer dan ff camping Srasko op het eiland Pag. Een kiezelstrand maar eens je enkele meter het water in bent zeker 50 m ver, 200 m breed en ongeveer 1,2 à 1.5 m diep een zandige bodem. En de eilanden zijn iets beter te “befietsen” dan het vasteland.

Voor kultuur/historie zal je naar het vasteland moeten maar Pag kan je verlaten via een brug en dan ben je al aardig op weg naar Zadar. Pag-stad ben je op enkele uurtjes rond. Na een tiental Kroatiëreizen hebben we ‘t qua cultuur/historie wel gezien na een reis of 4 (en dan voornamelijk Istrië). Of je moet echt bezeten zijn. In mijn ogen blijft een oude kerk een oude kerk, of ze nu in Istrië of Dalmatië gelegen is. Idem voor ruïnes/gebouwen uit de romeinse tijd. ’t Is dus maar wat je wil/verwacht.

• miranda

Ik ga met jullie reactties aan de gang op het internet