paspoort

• aggie

sorry,maar ik sta echt in dubio

ons paspoort is verlopen en vragen ons af of we een nieuwe moeten aanschaffen alleen voor kroatie

hebben altijd de pp gebruikt,zijn vorige maand nog geweest

weet dat de meningen verschillen maar wil toch zekerheid

waar kan ik die krijgen

gr aggie

• Gerrit Peels

http://www.vakantienaarkroatie.nl/reisinformatie&reistips.html#id

Hier kun je vinden wat je hebben moet

• JaPa :o)

Aggie,

Inderdaad is een Nederlandse ID-kaart tegenwoordig ook toegestaan voor Kroatië.

Ook is het verstandig om bij je ziektekostenverzekering een NL/HR-111 formulier voor Kroatië aan te vragen incl. de informatie op de achterzijde van dat formulier.

Er is op dit forum al meer over geschreven, moet je maar even zoeken!

Een fijne onbezorgde vakantie toegewenst door:

JaPa.

• aggie

hallo gerrit en japa

wat gebruiken jullie zelf ,ben ik benieuwd naar

zelf had ik altijd pp maar is nu verlopen vandaar

groeten aggie

• Gerrit Peels

Ik heb een pp maar dat komt omdat ik hem nodig heb voor verre reizen b/v Indonesie

• Jo

Ik ben een Vlaming en wij komen al sinds 2004 één of twee keer per jaar in Kroatië met onze Belgische ID-kaart. Maar ondertussen heb ik wel begrepen dat er een verschil is met (sommige oudere) Nederlandse ID-kaarten.

• porec1

Ja hoor, daar gaan we weer.

We gaan naar Kroatie op vakantie, maar als het kan bezuinigen op het paspoort of het tol vignet.

Morgen wint U een reisje naar de Bahamas en dan? Moet U toch een paspoort kopen.

En ondanks alle adviezen, beslist een ieder toch waarschijnlijk datgene wat al de bedoeling was.

Mvg Karel

• JaPa :o)

Aggie,

Ik heb nog een paspoort, en ik denk dat ik deze ook de volgende keer weer zal aanvragen.

Op een ID-kaart kunnen ze aan de grens geen stempeltjes zetten.

Alhoewel een ID-kaart wel makkelijk is.

JaPa.

• Carla

Nee, Jo, er bestaat géén onderscheid tussen een Belgische of Nederlandse ID-kaart. Sinds jaren gebruik ik enkel en alleen een Nederlandse ID-kaart, zowel voor Kroatië als Bosnië. Geen enkel probleem!

• Robert

Geen stempeltjes zetten? Heb je iets te verbergen dan? :)

Ze kunnen tegenwoordig overigens ook scannen.