paspoort

• Jo

En waarom wil je stempeltjes dan?

• JaPa :o)

Jo,

Bij 10 stempeltjes in je paspoort mag je 1x gratis de grens bij Rupa over, vandaar die stempeltjes!

Een fijne vakantie toegewenst door:

JaPa.

• Char

JaPa, Moet jij dan aan de grens betalen!!! Wij zijn al verschillende jaren naar Kroatie geweest, maar hebben nooit aan de grens iets moeten betalen!!

Char,

Ik betaal elke keer € 10,– voor de aktiviteitenpot :) van de douane, dan kijken ze niet in mijn kofferruimte, anders zou ik meer moeten betalen! :)

Dit is natuurlijk een grapje, de Kroatische douane zijn natuurlijk niet om te kopen, maar de stempeltjes worden wel gratis in onze paspoorten gezet!

JaPa.

• Gerrit Peels

Ik heb liever geen stempel dan weten ze ook niet hoelang ik al in Kroatie ben

Gerrit,

Dat weten ze wel, want je moet je toch binnen 24 uur bij de politie melden als je in Kroatië bent!

En het NL/HR-111 formulier moet je dan ook al hebben omgeruild voor een Kroatisch ziektebriefje!

En ik heb ook horen fluisteren ???? dat ze bij het passeren van de grens je kentekenplaat scannen, maar of dit waar is weten Robert of Norbert misschien wel!

JaPa.

• Gerrit Peels

Ja Pa ik heb me nog nooit gemeld bij de politie ze weten zelf niet hoe het moet.

Ik heb het gevraagd aan een politie man in ons dorp maar die wist niet waar ik me moest melden,ons dorp heeft geen politibureau.dus laat ik het maar zo

Dat formulier kun je ook pas omruilen als het echt nodig is hoor.Ik heb het nu voor de eerste keer mee na 25 jaar.

Gerrit,

Het is eigenlijk wel raar dat de politie daar niets vanaf weet.

Eigenlijk kom je dus al 25 jaar illegaal in v.m. Joegoslavië/Kroatië!

Zolang je daar niets overkomt, is er niets aan de hand, maar mocht je wat overkomen (natuurlijk niet te hopen) dan kan je natuurlijk wel in de problemen komen!

Ze weten niet wanneer je Kroatië bent binnengekomen, ze weten niet hoelang je daar al bent, en ze weten niet wie je bent omdat je dus illegaal in het land bent.

Ik heb het toch liever allemaal geregeld, dan hoef ik me daar geen zorgen over te maken, en ben ik met een goed en veilig gevoel in Kroatië, uiteindelijk hebben we vakantie nietwaar!

Wij worden aangemeld door onze vrienden waar we het appartement van huren, zij hebben ook een kopie van onze paspoorten.

Misschien ben ik te voorzichtig, maar ik heb het graag allemaal geregeld!

Hartelijke groeten van:

JaPa.

http://www.eilandkrkkroatie.nl

• Jo

Een paar jaar terug gingen we eerst naar onze vrienden in Okucani voor een paar dagen en nadien zouden we nog naar de kust gaan. Ik dus braafjes zoals het een goeie toerist hoort te doen naar het politiebureau. Ze vielen daar kompleet uit de lucht. Taal was al een probleem want van de vier aanwezige agenten was er geen enkele die een deftige zin Engels of Duits sprak. Na veel uitleggen kwam het er op neer: regel dat maar als jullie aan de kust zijn.